Co je horší? Koupit si cigarety, nebo zadlužit rodinu kvůli dárkům na Vánoce? Manipulující reklamy, spojující štěstí a spokojenost s balíčky pod stromečkem, a zbožím, které prostě musíte mít, nemluvě o hračkách, jsou prostě produktem doby a konzumní společnosti.
Dobře. Reklama je věčná. S tím jsem ochoten se smířit.
Jsem ochoten se smířit dokonce s tím, že reklama na cigarety má utrum - sice se trochu divím, že na všechen alkohol nikoliv, ale budiž.
Ale proč je povolena reklama na vánoční zboží spojená s půjčkami? Nejsou tyto draze půjčené peníze pro rodiny nejvíce zničující? A vydávané přitom v 90% na věci, bez kterých by se rodina krásně obešla? Chce-li nás stát vychovávat, proč podporuje takovou finanční naatupující "rakovinu" rodin?
A ta manipulace, vždyť platit budete až po vánocích. Jakoby placení po Vánocích bylo jiné než před Vánocemi.
Všichni jsme se v průběhu svého života ocitali v situacích, kdy peněz nebylo. A řešilo se to různě. Třeba tím, že se na vánoce myslelo už od září. Že táta šel na brigádu, a máma upletla či ušila hračky, a koupilo se minimum. Dnes jsme se naučili všechno kupovat, a za trend doby se vykládají i Vánoce na úvěr. Hlavně ať je všeho MOC. Což je v případě dětí dokonce až tzv. inflační.
Tak to ale prostě nefunguje, vánoční štěstí nerovná se zadlužení, a půjčky na půjčky rodiny užírají, vedou k rozvodům, k novým samoživitelkám, zkrátka ke stovkám malých lidských tragédií. Ale pozor - reklama, kde se na toto zadělává, je povolena. Ta nikokomu nevadí (!!!).
"Půjčte si, je to skvělé!"
"Půjčte si, platit budete až za tři měsíce!"
"Půjčte si, ať máte krásné Vánoce!"
Dokonce i mezi pohádkami.
S posvěcením našich zákonodárců.
Reklama na cigarety se zakazuje, protože podporuje zboží, která má na svědomí kdejakou nemoc.
OK - tvrdit to mohou.
Ale proč je pak možná neuvěřitelně manipulující reklama způsobující často ve svém důsledku finanční "rakovinu" rodin, a to v době, kdy je jejich uvažování nejvíce manipulaci připravené, tedy v čase předvánočním, opravdu nechápu.
Žijeme fakt ve zvláštní době - jako bychom neměli odlišit důležité od nedůležitého. Zatímco cigarety si kuřák najde i bez reklamy, rodina si posleche "o půjčce stokrát nic co umořilo vola" a nakonec ty Vánoce na úver pořídí - což by ji prostě jinak ani nenapadlo. Reklama na půjčky má tedy stejný efekt jako reklama na cigarety - proč bych to nezkusil, když ta reklama je taková dobrá?
Takže výzva politikům - když už jste tak v tom zakazování, zakažte reklamu na půjčky navazující na koupi zboží v předvánočním čase. Zabráníte mnoha rodinným tragédiím. Nebo že by bankovní lobby byla tak silná?
Převzato z profilu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV