Drzost, hloupost, radši mlčte. Politici, co na nás koukáte z velkých plakátů, čtěte

04.09.2013 12:27 | Zprávy

Příliš chvály od marketingových expertů nenasbíraly politické strany za svá hesla či slogany pro předčasné volby. Vytýkají jim obecnost, návrat do minulosti, ale také drzost. Hesla jsou jen chabým pokusem prodat neprodejné. Je prý tristní, když se u značek jako ČSSD, ODS, SPOZ nebo dokonce KSČM objevují taková slova jako spravedlnost, poctivost či demokracie.

Drzost, hloupost, radši mlčte. Politici, co na nás koukáte z velkých plakátů, čtěte
Foto: cssd.cz
Popisek: Billboard Bohuslava Sobotky

Příštích více než sedm týdnů nás budou z billboardů oblažovat hesla, která politické strany už většinou vytasily pro předčasné volby. „Některé slogany politických stran jsou velmi obecné a víceméně se snaží pouze shrnout to, co prezentují jako svůj dlouhodobý politický směr. Sem patří zejména hesla ČSSD, ODS ale koneckonců i KSČM,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Roman Němec, ředitel firmy IDEAS ADVERTISING nabízející služby v oblasti reklamy a marketingové komunikace.

Viceprezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) je zároveň přesvědčen, že tyto strany patrně sázejí na to, že jsou na politické scéně natolik dlouho, že nepotřebují voliče překvapovat. „Podle mého úsudku osloví pouze skalní přívržence těchto politických stran, těžko si mohou dělat ambice přesvědčit nové voliče,“ domnívá se Roman Němec.

Slogany bojují s neuvěřitelně špatnou reputací politických stran

„Přiznám se, že mě slogany převážně pobavily. Je třeba si uvědomit, že neuvádějí nový produkt či službu, ale naopak bojují s neuvěřitelně špatnou reputací politiky jako celku i jednotlivých stran. A z tohoto úhlu pohledu je tristní vidět u značek jako ČSSD, ODS, SPOZ a už vůbec nemluvím o KSČM (!) slova jako spravedlnost, poctivost, demokracie…“ upozorňuje pro ParlamentníListy.cz Martin Potůček, ředitel společnosti Guideline, která se specializuje na reklamu a public relations.

„Když si několikrát za sebou koupíte nekvalitní výrobek, budete mu znovu věřit, když si na billboardu přečtete slogan hlásající, že teď už bude kvalitní a všechno bude jinak? Když navíc víte, že v zákulisí stojí ti samí lidé, občas jen pod jinou značkou? Myslím, že inteligentní, rozumně uvažující člověk ne,“ myslí si Martin Potůček.

„Politické slogany jsou vždy trochu směšné a nedůvěryhodné, protože je píší ti, kteří je vždy porušují. V tomto smyslu mají výhodu strany a politici bez minulosti. Slogan na produkt by měl vystihnout jeho benefity a to, co od něj zákazník očekává. Slogan politické strany je přetěžký úkol: vždy totiž slibuje něco, co všichni voliči vědí, že nelze nikdy bezezbytku splnit,“ upozorňuje pro ParlamentníListy.cz Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

ČSSD má heslo bez emocionálního náboje

S heslem „Prosadíme dobře fungující stát“ jde do voleb ČSSD. „Je to příliš dlouhé, příliš složité, bez emocionálního náboje, na druhou stranu věcné. Jistou část voličů to může oslovit, ale nemyslím si, že by to bylo heslo, které mobilizuje voliče sociální demokracie,“ říká pro ParlamentníListy.cz odborník na politický marketing a někdejší ředitel sekce PR a marketingu ČSSD Petr Dimun.

Nejsilnějším soupeřem ČSSD v minulosti vždy byli občanští demokraté, kteří se budou snažit oslovit voliče heslem o svobodě a spravedlnosti. „ODS se s těmito hodnotami vždy spojovala. Na druhou stranu si nemyslím, že by nyní mohla toto heslo opravdu razit jako důvěryhodné vzhledem k tomu, co několik minulých volebních odpovědí předváděla,“ podotýká Petr Dimun. „U nás politický archaismus, navíc od strany, která ´spravedlnost´ tvořila tak, jak ji všichni známe," přidává se Pavel Brabec.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vy si snad ze mě děláte legraci!“ Okamura u mikrofonu. Pak se otočil na Fialu a bylo zle

19:42 „Vy si snad ze mě děláte legraci!“ Okamura u mikrofonu. Pak se otočil na Fialu a bylo zle

Šéf hnutí SPD Tomio Okamura ve čtvrtek ústně interpeloval premiéra Petra Fialu ohledně konkrétních k…