Nová strana Jiřího Paroubka NS-LEV 21 rozjela stejně jako ty velké a etablované strany předvolební kampaň. Právě kvůli ní se ale stala strana, která v Ústeckém kraji nedosahuje podle posledních výzkumů ani pěti procent nutných pro vstup do sněmovny a v prefereních ji předstihuje i DSSS, terčem kritiky.
Její plakáty jsou totiž prý inspirovány nacistickou propagandou propagující NSDAP a Adolfa Hitlera. Při srovnání někdejších propagačních materiálů nacistů je ale i pro laika podobnost velmi patrná.
Stejně jako Hitler je Paroubek na plakátech zobrazen jako usmívající se hrdina v pravé půli obrazu, zatímco v jeho levé půli se krčí několik shrbených a viditelně strádajících osob. A ne ledasjakých. Třeba ústecká hejtmanka Jana Vaňhová nebo její partner a symbol ústecké ČSSD, Roman Houska. Stejně jako u plakátů propagujících NSDAP tak jako Hitler má i Paroubek zachránit prostý lid.
Vaňhová: Náhoda to není
Podle aktérky kampaně NS-LEV 21 Jany Vaňhové jde skutečně zřejmě o inspiraci Hitlerovými praktikami. "Asi to není náhoda. Pan Paroubek se asi vzhlédl v Hitlerovi a ve třicátých letech. Má už za sebou ale tolik negativních kampaní, že mě od něho už nic nepřekvapí," řekla pro ParlamentníListy.cz Vaňhová. Paroubek prý vůči ČSSD chová už tak chorobnou zášť, že kdyby mohl její členy postřílet, udělal by to.
Houska: Bere si příklad z Hitlera
Její partner a výrazná tvář ústecké ČSSD Roman Houska si ohledně Paroubkovy kampaně taktéž nebere servítky. "Asociace s NSDAP je patrná už z názvu nové strany pana Paroubka NS-LEV 21. Pan Paroubek si asi bere příklad z pana Hitlera," dodává vlivný politik. Paroubek si prý nevidí na špičku nosu a ve svém egoismu nedokáže posoudit, co už je za hranicemi vkusu a co ještě před nimi.
"Pan Paroubek si myslí, že je pán světa, měl by se léčit," doplnil pro ParlamentníListy.cz s tím, že podobnost plakátů Paroubkovy a Hitlerovy strany rozhodně nemůže být náhodná. "Stejně jako měl Hitler na plakátu heslo "Židé nebo Hitler?", má tam Paroubek "Bída nebo Paroubek"?"," podivuje se Houska "náhodné" podobnosti.
O té mluví právě Paroubek. "Billboardy nám dělá agentura, spíš je trapné, když někdo takto uvažuje," uvedl pro ParlamentníListy.cz k analogii s kampaní NSDAP bývalý šéf ČSSD. Jiří Paroubek založil svou novou stranu v listopadu 2011. V současnosti se její preference pohybují pod pěti procenty.
V souvislosti s reklamní kampaní Jiřího Paroubka ParlamentníListy.cz obdržely dopis od čtenářky, jehož obsah zveřejňujeme beze změn.
Vážení novináři,
jako přeživší holocaustu jsem pobouřena kampaní Národních socialistů a plakáty, které připomínají Adolfa Hitler a jeho NSDAP. Pokud jste novináři a máte v těle čest, musíte na historickou podobnost upozornit.
S pozdravem vaše
Jana Nováková
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jana Šulcová