Dobeš chtěl vyrazit do ulic na kole, kvůli kotníku poslal nakonec náměstka

21.09.2012 22:55 | Zprávy

UVNITŘ FOTOGALERIE Ministr dopravy Pavel Dobeš pozval novináře na cyklistickou projížďku Prahou. Mělo se jednat o akci v rámci Evropského týdne mobility, který měl podpořit zklidňování dopravy. Nakonec však osud rozhodl jinak, a tak od ministerstva vyrazil do pražských ulic jeho náměstek Jiří Žák.

Dobeš chtěl vyrazit do ulic na kole, kvůli kotníku poslal nakonec náměstka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Na poslední chvíli však za něj vyjel jeho náměstek Jiří Žák

Ministr byl totiž zdravotně indisponován. Zážitek z projížďky centrem hlavního města to ovšem nijak nepoznamenalo.

„Cyklistická doprava je zdravá a příjemná forma cestování, stejně jako jeden z nástrojů, jak řešit dopravní situaci nejen v Praze,“ vysvětlil ministr, proč se chce k akci přidat. Ve stanovený čas vyjížďky však čekalo na novináře nemilé překvapení, neboť ministr Pavel Dobeš (LIDEM) si prý předešlého večera vymkl kotník při rekreačním fotbale, a proto se necítil fit ke šlapání do pedálů.

Místo sebe poslal náměstka Jiřího Žáka. Ten se svěřil, že v mládí byl schopen ujet na kole i více než sto kilometrů denně, ale to už je prý mnoho let. Přesto odvážně vyrazil od budovy ministerstva v čele pelotonu, společně s architektem a urbanistou Tomášem Cachem, který během jízdy podával odborný výklad o problematice pražské dopravy z pohledu cyklisty.

Ještě před odjezdem od ministerstva předsedkyně komise Hlavního města Prahy pro cyklistiku Monika Krobová-Hassová uvedla, že letos bylo na rozvoj cyklistiky v metropoli investováno pouze 14 milionů korun, proto by pro příští rok chtěli 60 milionů, plus dalších patnáct na renovaci existujících cyklostezek. „Připravili jsme také projekt veřejné půjčovny kol, kterou již řada evropských metropolí má. Uvažujeme o třech stovkách výpůjčních stanic pro městská kola, nebo devadesáti stanicích elektrokol. Cena systému se v obou případech pohybuje kolem padesáti milionů korun,“ uvedla Krobová-Hassová.

Náměstek vyndá kolo ze sklepa

Poté se již skupina, ve které byl vedle reportéra ParlamentníchListů.cz i zástupce starosty Prahy 8 Michal Švarc a Vít Masare z pořádající agentury Auto*mat, rozjela od ministerstva na křižovatku Nábřeží kapitána Jaroše a ulice Dukelských hrdinů, která byla nedávno rekonstruována. Pak se cyklistický had rozjel do Karlína, kde nejprve Monika Krobová-Hassoová objasnila systém plánovaného bikesharingu, neboli výpůjčky kola a zástupce radnice Prahy 8 popsal, jak probíhalo plošné zklidnění Karlína, které mělo učinit čtvrť atraktivní právě pro alternativní osobní dopravu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Vosáhlo

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pozadí sporu o poplatky: Dusno mezi vládou a ředitelem Součkem. Jména, co vadí

20:21 Pozadí sporu o poplatky: Dusno mezi vládou a ředitelem Součkem. Jména, co vadí

Proč Fialův koaliční kabinet ve Sněmovně odložil legislativní změnu vedoucí k navýšení koncesionářsk…