Ministr pocákaný průšvihem s registrem hovoří o trápení s Peake i Bártou

06.08.2012 10:36 | Zprávy

Mužem na odstřel byl v uplynulých dnech Pavel Dobeš, ale křeslo ministra dopravy si zatím udržel. Při problémech s registrem vozidel se paradoxně nejvíce dožadovala jeho odchodu předsedkyně strany LIDEM Karolína Peake. V rozhovoru pro časopis Týden šéf resortu dopravy přiznává, že netuší, co za jejími vyjádřeními na jeho adresu vězí.

Ministr pocákaný průšvihem s registrem hovoří o trápení s Peake i Bártou
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Nefungující centrální registr vozidel pořádně otřásl křeslem ministra dopravy Pavla Dobeše. Nejhlasitěji po jeho odchodu z čela resortu volala kupodivu stranická šéfka Karolína Peake. „Domluvíme se na nějakém termínu, do kdy má systém fungovat, a ještě než ten termín uplyne, Karolína Peake vyhlašuje, že kdyby bylo na ní, už bych na ministerstvu nebyl,“ podivuje se Pavel Dobeš v rozhovoru pro časopis Týden nad počínáním předsedkyně LIDEM.

Přestože mu jde Karolína Peake zřejmě dál po krku a volá po auditu, který má zjistit, kde se při zavádění registru udělaly chyby a kdo za ně může, Pavel Dobeš neví, co by za jejím počínáním mohlo být. „Stále stejný, snad přátelský. Nemám pocit, že by se za těch čtrnáct dní něco změnilo,“ popsal ministr dopravy svůj vztah ke Karolíně Peake.

Registr spustil na základě informací od náměstků

Na svou obranu při zavádění registru vozidel rovněž uvádí, že ministerstvo dopravy přece není ministerstvo centrálního registru. „Manažerské selhání má nějakou hierarchii. A jestliže informace ze strany mých náměstků zněly ´pojďme do toho, jsme připraveni´, pak není co řešit. To, co se stalo v minulých týdnech, se stalo na základě informací od mých náměstků,“ upozorňuje Pavel Dobeš.



Nevidí problém ani v šedých eminencích ve svém okolí, lobbistovi a mediálním poradci Jiřím Frkalovi, ani bývalém šéfovi nákupu z Vítkovických železáren Zdeňku Franekovi. „Personální obsazení ministerstva dopravy bude vždy vzbuzovat nějaké otazníky. Nevěřím, že by dokázali prosadit takové rozhodnutí, za nímž bych si sám nestál. Mají přínos, pokud jde o přísun informací, ale samotné rozhodnutí je vždy na mně,“ tvrdí Pavel Dobeš v rozhovoru pro časopis Týden.

Peníze straně nedohazuje a na webu je úplně poslední

Objevily se také spekulace, že se ministr dopravy mohl stát straně LIDEM nepohodlným, protože neplní zadání dodávat ze svého resortu peníze pro stranickou pokladnu. „My na ministerstvu nedodáváme peníze nikomu. Pro mě osobně je nepřijatelné, aby výkon funkce ministra dopravy souvisel s financováním nějaké strany,“ prohlašuje Pavel Dobeš.

Ačkoli je ministrem, na webu LIDEM je v kolonce „Naši lidé“ až úplně poslední i za všemi řadovými poslanci. „Třeba je to jen proto, že když nás na ten web fotili, byl jsem až úplně poslední, nevím. Já vidím svoji roli tak, že jsem udělal kus práce při přípravě programových tezí v našich začátcích,“ podotýká Pavel Dobeš.

Reminiscence na časy ve VV jsou možná u někoho jiného

Nikdo ho prý dnes nemůže nařknout z toho, že by byl nějak spjat s bývalým vedením Věcí veřejných. „Možná je tady nějaká reminiscence u někoho jiného, ale já mám svědomí čisté. Kroky, které jsem udělal, jsem udělal z vlastního rozhodnutí a udělal bych je znovu,“ říká Dobeš s tím, že v minulých dnech zaregistroval různé spekulace o lepšících se vztazích mezi Karolínou Peake a Vítem Bártou.

Tomu by mohl napovídat i fakt, že ve stejné době, kdy Karolína Peake na ministra Pavla Dobeše politicky útočila, tak lidé blízcí Bártovi proti němu a registru vozidel roznášeli po redakcích materiály. „Dnes to není tak, že by mi někdo mluvil do toho, co se má na ministerstvu dít. Konzultace s poslanci je jedna věc, ale vynucování si něčeho je věc zcela jiná. Dál si trvám na tom, že ve vedení organizací podléhajících ministerstvu musí být lidé, kteří mají moji důvěru,“ konstatuje Dobeš v rozhovoru pro časopis Týden.

Z uvažovaných nástupců slyšel o flexibilitě poslance Vacka

Na jeho místo měla Karolína Peake už vybraného nástupce. Pavel Dobeš zaznamenal jména ministra Kamila Jankovského, poslance LIDEM Martina Vacka a náměstka vicepremiérky Roberta Vacka. „Kamil Jankovský jasně řekl, že by o takový přesun zájem neměl. Slyšel jsem o flexibilitě pana poslance Martina Vacka a od Roberta Vacka jsem v médiích vyjádření nezaznamenal,“ komentuje Dobeš zmiňované adepty na svůj post.

Padlo i jméno poslance Věcí veřejných Milana Šťovíčka, jenž by mohl dosazením na funkci ministra dopravy přejít na stranu koalice. „S Milanem Šťovíčkem se znám dobře a velmi si ho vážím. S ohledem na to, že je starostou Litvínova a chce vykonávat tuto funkci dál, si nemyslím, že by právě on měl být za mě dosazen na dopravu. To je informace, kterou mám z debat s ním,“ neobává se Pavel Dobeš, že právě litvínovský starosta by ho měl v čele resortu vystřídat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pozadí sporu o poplatky: Dusno mezi vládou a ředitelem Součkem. Jména, co vadí

20:21 Pozadí sporu o poplatky: Dusno mezi vládou a ředitelem Součkem. Jména, co vadí

Proč Fialův koaliční kabinet ve Sněmovně odložil legislativní změnu vedoucí k navýšení koncesionářsk…