Po šesti letech se tak například zdraží roční síťová jízdenka pro seniory nad 70 let o deset procent z 500 na 550 korun. O pětinu zdraží také jednodenní síťová jízdenka pro jednu osobu a skupinu až 5 osob, jejíž cena se mění po téměř 11 letech. Roční síťová jízdenka zůstane na stejné cenové úrovni.
Prohloubení rozdílů v jízdném u platby kartou a hotově kraj zvolil zejména proto, aby motivoval cestující k bezhotovostní platbě. „Chceme minimalizovat osobní kontakt pasažérů s řidičem, zrychlit dobu odbavení a udržet veřejnou dopravu na vysoké úrovni. Veškeré připravované změny mají za cíl zabránit úbytku cestujících. V době koronavirové pandemie byla totiž jednou z překážek obava občanů v autobusech a vlacích cestovat, i přesto, že dopravci zajistili dodržování stanovených hygienických podmínek,“ dodal Sviták.
„Jízdné ve veřejné dopravě v Libereckém kraji se dlouhodobě drželo na stejné úrovni. V současné situaci jsou změny nezbytné, jelikož dramaticky poklesly tržby a rostou náklady. Za nejdůležitější považuji, že nedochází k redukci spojů, systém zůstává zachován jako celek a ceny nepřesahují maximální výši celostátního tarifu. O podpoře regionální dopravy jednáme s Ministerstvem dopravy, jelikož celkové ztráty ve všech krajích byly jen za loňský rok zhruba 3,5 miliardy korun. Změny cen jízdného nyní plánuje většina krajů,“ dodal hejtman Martin Půta.
Příklady navrhovaného navýšení cen v kategorii jednotlivého jízdného: