ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.02.2018 16:17:00

Liftago by mělo být pro Uber nebo Taxify příkladem

Liftago by mělo být pro Uber nebo Taxify příkladem

Odpověď ministra dopravy Dana Ťoka na otevřený dopis společnosti Liftago.

Vážený pane Krátký, vážení řidiči jezdící pro společnost Liftago i všichni další slušní řidiči jiných taxislužeb,

mrzí mě, že došlo k nedorozumění v debatě o příčinách současného stavu podnikání v taxislužbě.

Když dnešní situaci kritizuji, vždy hovořím jen o těch řidičích, kteří tomuto odvětví i třeba Praze ničí pověst svým chováním. Kolikrát jsme od devadesátých let viděli v médiích případy, kdy při cestách z pražského letiště do centra metropole účtují tito řidiči taxíků za svoje služby částky daleko přesahující tisícikorunu. Zneužívají cizince, kteří neznají místní poměry a jsou ochotni takové sumy zaplatit. Takové nemravné chování se už kolikrát dostalo do různých průvodců varujících návštěvníky Prahy před těmito nekalými praktikami. Kritizuji například i ty řidiče, kteří mají zákaz řízení, ale přesto řídí vůz a protestují proti současnému stavu v koloně vozidel taxi.

Rozhodně neházím všechny licencované řidiče taxislužeb nebo zprostředkovatele do jednoho pytle. Respektuji všechny, kteří podnikají slušně a řádně. Vás, pracovníky Liftago, jsem při různých diskusích o moderních aplikacích uváděl jako příklad služby, která se i v současném právním prostředí dokáže prosadit na trhu a která funguje zcela legálně, a měla by být pro řidiče jezdící pro společnosti Uber nebo Taxify příkladem. Koneckonců tyto dvě společnosti jsme přestali zvát k jednání o budoucí legislativě a vyzvali jsme je, aby dodržovali platné zákony. Pokud by zákony dodržovaly, o nějakých legislativních změnách by nemusela být vůbec řeč.

Další naše společná schůzka bude v pátek, kde budu prezentovat pohled stran a hnutí zastoupených v Poslanecké sněmovně, se kterými jsem o námi navrhovaných legislativních úpravách v úterý hovořil. Poslanci spíše upřednostňují před rychlou změnou zákona o silniční dopravě, která chce zavést odpovědnost zprostředkovatelů taxislužeb za svoje řidiče, širší změnu zákona. Ta má řešit rozdílná pravidla pro řidiče s taxametrem a řidiče používající pouze aplikace.

Celosvětový fenomén alternativních taxislužeb je spojen se snahou dát zákazníkovi jistotu, že za službu zaplatí jenom tolik, kolik si předem sjedná a odsouhlasí. Vy takovou službu prosazujete, respektujete zákony a řadíte se právě mezi nové alternativní dopravce. Bohužel na ty, kteří porušují stávající pravidla, jsou zřejmě krátké i kontroly. Společnosti, pro které jezdí, údajně pokuty za své řidiče hradí a tím se usvědčují z toho, že nepodnikají úplně férově. Navíc kontroly samospráv bohužel asi neodhalí a nepostihnou všechny nekalosti.

Vážím si toho, že nesmyslně neprotestujete a na jednání naší pracovní skupiny, která se loni setkala celkem šestkrát, pravidelně chodíte. Věřím, že se v tomto roce podaří prosadit takové změny, které srovnají zmiňované rozdíly a napraví dnešní stav.

Budu rád, pokud moje vysvětlení přijmete a brzy se potkáme na dalším společném jednání.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama