„Jsem rád, že jsme v koalici našli shodu na dalším řešení. Děkuji koaličním partnerům za jejich vstřícný postoj. Je dohoda na tom, že soutěž bude pokračovat podle plánu ministerstva tak, abychom neohrozili výběr mýta po roce 2016 a zároveň nemrhali penězi daňových poplatníků. Využít pro nejbližší období stávající systém, který si stát za velké peníze pořídil, je racionální ekonomická úvaha. Zároveň ale chci, abychom i provoz stávajícího systému soutěžili a zlevnili ho tím,“ řekl Ťok.
Ministerstvo dopravy na základě jednání koaličních expertů také upraví složení a pravomoci vládního řídícího výboru pro mýto. Cílem je, aby se řídící výbor mohl na přípravě této významné soutěže i nadále odpovídajícím způsobem podílet.
Výsledky jednání koaličních expertů ministerstvo dopravy promítne do materiálu, který předložilo vládě v rámci informace o základních parametrech soutěže na nového provozovatele mýta. Kabinet se k projednávání tohoto bodu vrátí ve čtvrtek 20. srpna. Na jednání vlády zbývá dořešit otázku, na jak dlouhé období bude vypsána první soutěž na provozovatele stávajícího mýtného systému. Ministerstvo dopravy navrhuje pětileté období s ohledem na to, aby soutěž byla atraktivní pro co největší počet zájemců. „Zkrácení této lhůty na tři roky může odrazovat jiné firmy a posilovat pozici nynějšího provozovatele, společnosti Kapsch,“ řekl Ťok.