„Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patří mezi prioritní spojení, po jejím dokončení se zkrátí cesta z Prahy do Drážďan na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené trati v údolí Labe“, říká ministr dopravy Daň Ťok. Součástí plánované tratě je také 26 kilometrů dlouhý tunel přes Krušné hory. V současné době Správa železniční dopravní cesty společně s Deutsche Bahn (DB NETZ) řeší jeho technické parametry.
Ministři dopravy v rámci dnešního jednání hovořili také o vybudování nového čtyřkilometrového přeshraničního spojení mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem, kterým by se prodloužilo dnes už existující železniční spojení Děčín – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk a spojit jej s tratí Varnsdorf – Zittau – Hrádek nad Nisou – Liberec.
Dalším tématem jednání bylo rovněž silniční spojení mezi Lobendavou a Neustadtem, o jejíž vybudování se dlouhodobě zajímá jak Sasko, tak i Ústecký kraj. Saská strana při jednání uvedla, že se bude zabývat ekonomickou náročností tohoto projektu, který by umožnil jednoduší cestování. Tzv. Drážďanka je v současnosti přeshraniční turistická stezka a pro běžný automobilový provoz je uzavřená.