Klamavá reklama
Kampaň „Udělejme tečku za koronavirem“ je reklamní kampaň na podporu spotřeby, tedy i prodeje koronavirových vakcín. Moudrý člověk ke všem reklamám přistupuje zdrženlivě. U reklamy je rozhodující růst poptávky po určitém výrobku, nikoliv pravdivost a serióznost uváděných údajů.
Avšak je správné mít vyšší nároky na reklamu placenou ze státních peněz. Reklama na určité vakcíny je státní podporou výrobců a prodejců těchto vakcín. V případě jiných vakcín a léků si reklamu platí výrobci. Známá je např. reklama na očkování proti klíšťové encefalitidě. O náklady na reklamu mají výrobci vyšší výdaje a nižší zisk. V případě covidového očkování reklamu platí stát a roste zisk výrobců.
Pokud však platí reklamu stát, neměl by v ní klamat. Slova „udělejme tečku“ vzbuzují očekávání, že něco má skončit. Když však zároveň Ministerstvo zdravotnictví uznává imunitu z očkování jen 9 měsíců po očkování, o tečku nejde. Stát však klamat občany nemá.
Příprava na nekončící přeočkování
Pokud připustíme, že reklama „Udělejme tečku“ klamavá není, ptejme se, proč Ministerstvo zdravotnictví ve svých opatřeních uznává imunitu z očkování jen 9 měsíců. Jde totiž o informaci, že pak bude další očkování a nákup vakcín, další zisky pro výrobce vakcín. Ať Ministerstvo zdravotnictví přizná barvu, zda plánuje nákupy vakcín na čínskou chřipku po 9 měsících.
Ministerstvo zdravotnictví - tajemný hrad v Karpatech
Nevěřím, že Ministerstvo zdravotnictví řekne pravdu o očkování, o reklamní kampani na očkování a penězích vysátých ze státního rozpočtu pod záminkou boje s čínskou chřipkou. Mám s ním zkušenost. Podle zákona o svobodném přístupu k informacím jsem mu 23. 5. 2021 položil tyto otázky:
1. Jakou částku Ministerstvo zdravotnictví od 12. 4. 2021 zaplatilo nebo je rozsudkem soudu povinno zaplatit jako náhradu nákladů soudního řízení za řízení, kterým byla zrušena či prohlášena za nezákonná jeho mimořádná opatření vydaná podle pandemického zákona.
2. Jakou částku představuje náhrada škody, která je dotčenými osobami nárokována za nezákonné povinnosti (např. zavření obchodu a restaurací) stanovená nezákonnými mimořádnými opatřeními za období od 12. 4. 2021.
3. Jaké osoby se kromě ministra podílely na přípravě mimořádných opatření, které zrušil Nejvyšší správní soud nebo je prohlásil za nezákonné, s uvedením jména a funkce.
4. Jaké kroky činí ministerstvo, aby částky náhrady nákladů soudního řízení či náhradu škody v rámci regresního postihu vymáhalo po ministrovi a odpovědných úředních osobách?
Ministerstvo zdravotnictví nereagovalo, přestože tak mělo učinit do 15 dnů. Nereagovalo ani na stížnost podanou podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Proto jsem podal žádost na řešení nečinnosti ministerstva Úřadu pro ochranu osobních údajů, který může nařídit ministerstvu odpovědět.
Každý si může udělat úsudek, zda jsou položené otázky takové, na které by úřad odpovědět měl, anebo by před nimi měl strkat hlavu do písku. Ministerstvo zdravotnictví dokazuje, že porušování práva je součástí jeho činnosti. Tak mu dejme odpověď ve volbách. Hnutí Trikolora Svobodní Soukromníci bude chtít vyvodit osobní odpovědnost včetně finanční po ministru zdravotnictví i jeho náměstcích za porušování zákonů.
Rozhovor o kovidistických zákazech. Parlamentní listy 19. 7. 2021.