Ing. Antonín Fryč, CSc.

  • Trikolora
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,42. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.02.2021 13:08:45

Vraťme děti do škol

Vraťme děti do škol

Velmi znepokojivým momentem ve vývoji pandemických restriktivních opatření je nedostatečná nebo jen povrchní empatie vůči (dovolím si tvrdit) ještě zranitelnější skupině, než jsou lidé v seniorském věku, skupině, která je vnímána s jakousi automatick

 

Jsou to děti. Děti, které potřebují socializaci ve školním kolektivu, interakci s učitelem a spoluvrstevníky, vztahy, které se dají budovat jen osobní vazbou. Škola je pro ně sociálním společenstvím – potřebují někam patřit a být součástí sociální skupiny. Těžko se dá nyní přesně určit, jaké dopady na jejich psychický vývoj bude mít pandemický stav, distanční vzdělávání a přerušení sociálních vazeb. Psychologové však varují, jak se stále častěji, hlavně u starších dětí, objevuje ztráta motivace, úzkost, apatické chování, ztráta režimu dne a návyků. U mladších dětí prvního stupně ZŠ je úplným bláznovstvím si myslet, že jsou schopné samostatné práce a distanční výuky.

Zamysleli jste se prosím nad tím, co se děje s těmi dětmi, které se nenacházejí ve funkčním rodinném prostředí, ale v konfliktních nefunkčních rodinách, kde frustrace rodičů přerůstá v domácí násilí nebo v úplný nezájem? Uvědomuje si ten, kdo vydává opatření, že škola a její kolektiv je pro mnohé děti jediným útočištěm a nadějí na slušný život? Co děti z rodin v generační chudobě? Opatření by mělo znamenat, že se starám, zabezpečuji a ochraňuji, ne že tímto opatřením způsobuji větší poškození. Linky důvěry stále více vyzvánějí, volají samotní rodiče, hledají odbornou pomoc, protože přestávají rozumět smyslu opatření a nařízení. Nezapomeňme, že mnohé rodiny postihla i ztráta člena rodiny. Jak se s tím vším mají vyrovnat? Volají i děti, které se ocitají ve složité duševní situaci a nemají se komu svěřit – a to jsou jen ty, které sebrali odvahu, nebo mají prostředky k tomu, aby mohly takovou pomoc využít.

Co páchá společnost na své budoucnosti, když nedomýšlí do důsledku následky svých rozhodnutí? Nositeli naší současnosti do budoucnosti jsou děti. Děti potřebují návrat do škol – ne jen kvůli vzdělávání a pracovním návykům, ale především proto, že je to jedna z klíčových možností, jak udržovat jejich vývoj trvale nepoškozený v beztak již náročném období.

Hnutí Trikolóra důsledně a každodenně volá po návratu dětí do škol. Vždyť v ČR jsou školy již zavřeny celkem 31 týdnů (pro srovnání, dle zdroje UNESCO, ve Švýcarsku je to 6 týdnů a v Německu 19 týdnů). Proto také Trikolóra uspořádala protestní manifestaci, aby upozornila na škodlivost rozhodnutí o distanční výuce, aby zabránila další devastaci vzdělávání dětí. Připojte se s námi k tomuto protestu.

Antonín Fryč

Otec 4 dětí

Hnutí TRIKOLÓRA

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama