Proto jsou dnes důležitější úpravy ve veřejné dopravě, zejména nutnost nastavit její pravidelnost a dostupnost pro občany všech tří měst. A tady jsou prozatím přijatá opatření nedostačující. Pozitivní je zavedení přestupní jízdenky, nicméně není dořešena vzájemná návaznost spojů tzv. příměstské dopravy a MHD. Stále schází některé linky jezdící v pravidelných intervalech a také více zastávek. Je také nutno zbudovat nový a efektivní informační systém. Pokud někdo argumentuje nevytížeností některých linek, pak jejich hodnocení musí probíhat po delším časovém úseku, přitom je možné velké a nákladné autobusy nahradit menšími vozidly. Možná, že by se našel dokonce i jiný soukromý dopravce.
Dalším z problémů města jsou od dubna spuštěné změny v parkování. Mohu rozumět tomu, že ODS v rámci svých předvolebních slibů protlačila parkovací poplatek 1,-Kč za prvních 30 minut parkování či sjednocení sazby za hodinu parkování na 10,-Kč. Ale tyto změny neřeší ani nedostatek parkovacích míst ve městě, ani problémy dopravního přetížení centra města. Naopak budou mít za následek několikamilionový propad v příjmu městského rozpočtu a zneužívání systému parkování za korunu. Parkování ve městě musí být rozlišeno pro rezidenty a pro návštěvníky města. Je s podivem, že přes nákladně budované cyklostezky se doprava v centru města nezklidnila, ale naopak stále narůstá. Zřejmě není dostatečně reflektován požadavek cyklistů na tyto trasy. Z tohoto pohledu je proto daleko důležitější nejen měnit sazby parkovného tak, aby regulovaly dopravu, ale je potřeba i budovat záchytná parkoviště a zejména vyřešit síť linek MHD. Není přece možné, aby některá z parkovišť nebyla obsazena a naopak druhá byla přetížena. U parkovišť s parkovacím závorovým systémem to platí dvojnásobně. Je také nutno mít na paměti, že systém výběru parkovného je nutno kontrolovat, protože bez této kontroly dochází k jeho obcházení či zneužívání.
Dalším problémem města je dlouhodobý nedostatek parkovacích míst na sídlištích. Souhlasím s tím, že je nutno vyvažovat rozšiřování parkovišť s plochou pro zeleň. Nicméně prodej parkoviště u obchodního centra ve Štěpnicích soukromému subjektu zřetelně ukazuje, jakým směrem nedostatek parkovacích míst nevyřešíme. Tak jako je velmi nebezpečné podporovat předplacené vlastnictví jednotlivých parkovacích míst, zejména z pohledu celospolečenského a lidských vztahů. Daleko lepší je v souladu se zájmy obyvatel zvýšit počet parkovacích míst jejich výstavbou, opravou stávajících parkovišť či umožněním podélného stání na přístupových komunikacích. To, že to stojí finance je sice zřejmé, ale pokud radnice populisticky snížila parkovné, pak zřejmě má i na tyto investice peněz dostatek. Přitom tato řešení musejí jít ruku v ruce se zlepšením veřejných služeb i životního prostředí.