Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.12.2024 18:13:00

Rozvoj dopravní sítě totiž není jen o asfaltu, svodidlech nebo kolejnicích

Rozvoj dopravní sítě totiž není jen o asfaltu, svodidlech nebo kolejnicích

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravní síti v ČR.

 Letos se dočkáme historického rekordu v počtu zprovozněných dálničních kilometrů. Celkem 101 km nových dálnic – to je číslo, které jsme v minulosti vídali maximálně na papíře s dlouhodobými plány. Co za tím stojí? Je to důsledek práce předchozí vlády hnutí ANO, která nastavila jasné priority v dopravě a přijala klíčové legislativní změny.

Start z nulového bodu

Když jsme v roce 2013 přebírali Ministerstvo dopravy, „dárek“ od předchozí vlády byl víc než tristní – příprava dálničních staveb prakticky neexistovala. V přípravě tehdy bylo „úctyhodných“ 800 metrů dálnic. Ano, pouze 800 metrů! Díky tvrdé práci a nasazení jsme však proces příprav výrazně urychlili. Zkrátili jsme dobu schvalování staveb a zavedli nová pravidla, která umožnila rychlejší výkup pozemků i snadnější povolování staveb.

Právě tato opatření umožnila, že v současnosti je možné zprovozňovat nové kilometry dálnic. Naše vláda nastavila systém, na kterém současná vláda jen staví. Bohužel však vidíme, že na některých klíčových projektech se nedaří udržet tempo, což přináší zpoždění.

Co dál?

České dálnice potřebují nejen efektivní výstavbu, ale i dlouhodobou vizi. Je nepřijatelné, že stále chybí 700 kilometrů páteřní sítě. Navíc musíme zrychlit přípravy, zjednodušit stavební povolení a bojovat proti ekologickým obstrukcím, které některé klíčové projekty blokují.

Zásadní je, aby současná vláda navázala na naše výsledky a dál posouvala dopravní infrastrukturu vpřed. Pokud ale místo toho budeme sledovat samá zpoždění a nevyužitý potenciál, Česko nikdy nedožene ostatní země v kvalitě dopravy. A s tímto současným přístupem je změna v nedohlednu. Za chybné považuji také malou odvahu ministra dopravy Martina Kupky něco rázně rozhodnout. Důkazy jsou třeba na železnici - zbytečné otálení se stavbou Výtoňkého mostu nebo tříletá neschopnost (možná neochota) dotáhnout převod společnosti ČD - telematika pod Správu železnic.

Za Hnutí ANO Vám proto nabízíme skutečný pokrok místo planých slibů. Rozvoj dopravní sítě totiž není jen o asfaltu, svodidlech nebo kolejnicích – je to klíč k ekonomickému růstu a kvalitnějšímu životu nás všech. A úkolem nás politiků je, abychom toho dosáhli.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama