Je před námi nyní dokončení hloubkového auditu, ze kterého vzejdou závěry, na základě kterých pozměníme nebo upravíme fungování firmy tak, aby nebylo možné už nikdy více takto manipulovat s veřejnými zakázkami pro osobní prospěch, jako se tomu dělo smutně v předcházejících letech. Jsem přesvědčený, že kdyby do fungování Dopravního podniku byla opozice vpuštěna už dříve, nemohla se takto dechberoucí korupce vůbec odehrát.
V následujících měsících se chci také zaměřit primárně na projekty, které stojí celé roky na mrtvém bodě. Jedná se například o zastřešení Spořilovské ul. a přivedení tramvaje na Jižní Město. Dále také urychlená oprava mostů, konkrétně mě velmi trápí stanice Opatov, kde musely být kvůli špatnému stavu přesunuty autobusové zastávky daleko od metra a přestup z metra na autobus se tak stal nepohodlným, obzvláště pro naše seniory nebo invalidní důchodce. Není to však jediný projekt, který je z mého pohledu urgentní. Budu o tom více informovat v blízké době.
V neposlední řadě chci také zajistit co možná největší zefektivnění stavby metra D, jehož cena a náklady se i vlivem inflace a situace na trhu nesmírně navýšila. Klíčová je nejen efektivita samotné stavby, ale i efektivita rozhodovacích procesů městské firmy. S každým zbytečným otálením riskujeme, že se celá věc znovu a více prodraží.