Nejpalčivějším tématem jsou netransparentní zakázky v IT. V oboru, který má v gesci sám pan primátor. Odbor, který vede další Pirát, středočeský zastupitel Milan Krch, utratil 109 milionů korun skrze zakázky malého rozsahu. Ty však mají limit v zadávání do 2 milionů korun. Kontroverzní jsou i poradenské smlouvy v oboru IT za desítky milionů vyvedené netransparentně skrze městskou firmu OperatorICT.
Doménou této koalice je ale očividně i doprava. Praha za svou bohatou historii nezažila tolik dopravních kolapsů jako za poslední tři roky, kdy v křesle náměstka pro dopravu sedí Adam Scheinherr z hnutí Praha sobě Jana Čižínského. Na jeho nekoncepční řešení plné uzavírek, změn směrů, mnoha oprav nakumulovaných v jedné lokalitě doplácí hlavně běžní obyvatelé Prahy, kteří neočekávaně uvíznou i ve více jak hodinových kolonách. Jejich hněv se pak většinou snese ne na magistrát, ale na příslušnou městskou část, jejíž představitelé však o ničem z toho nerozhodli. Prahu ale zaplnily cyklopruhy, mnohdy vedoucí přímo pod kola aut nebo z ničeho nikam.
Evergreenem této koalice je zdražování. V tom jsou skutečně dobří. Už zvýšili nájmy v městských bytech, cenu vodného a stočného dokonce hned několikrát. Vyšší je i daň z nemovitostí, připlatíme si v MHD, na parkovištích P+R i na lanovce na Petřín.
V závěru, v Praze je sice o poznání více kol, ale i mnohem dražší životní úroveň a v neposlední řadě v minulých měsících hlavní město zaplavují odpadky, jejichž svoz zatím magistrát nedokázal uspokojivě řešit.
Abych ale nebyl pouze kritický, za velmi dobré rozhodnutí považuji projekt na výstavbu družstevního bydlení z dílny radní Hany Kordové Marvanové, kvůli kterému se však magistrátní koalice málem rozpadla, než se radní domluvili na jeho, doufejme, konečné podobě.