„V posledních letech se daří výrazným způsobem udržovat a obnovovat techniku silničářů, zapojovat moderní technologie a celkově pracovat s jejich vybavením. Samozřejmě, že technika postupně zastarává, a proto musí obměna probíhat neustále,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který se s náměstkem ředitele Marianem Cvrkalem dohodl na přípravě seznamu techniky v rámci celé organizace včetně nastavení priorit pro obnovu jednotlivých vozidel, zázemí či jednotlivé techniky pro letní a zimní údržbu nebo opravy silnic.
Hejtman se v rámci své návštěvy zajímal také o nastavení zimní údržby v rámci cestmistrovství. „Po změně, kdy stát svěřil údržbu silnic I. tříd soukromým dodavatelům, zajišťují silničáři z litomyšlského cestmistrovství zimní údržbu přibližně 180 kilometrů silnic pomocí čtyř vlastních vozů, které jsou často v lepším stavu než technika, kterou nyní potkáváme na páteřních komunikacích. Po odebrání silnic prvních tříd došlo k optimalizaci tras v celé oblasti, a díky tomu mohou být silnice nižších tříd ošetřeny rychleji. I přesto, že je letošní zima po dlouhé době relativně náročná, daří se ji až na výjimky zvládat velmi dobře, což oceňují také starostové obcí, se kterými mám možnost hovořit,“ sdělil hejtman Netolický.