14.08.2010 11:52:00
Od opozice očekáváme konkrétní návrhy úspor
Ne ministr Bárta, ale nekompetence předchozích vlád způsobila nynější stav.
Slova hejtmana Zimoly lze hodnotit především jako předvolební kolorit a kritiku vlády za každou cenu. Ač sám přiznává, že sociální demokraté podporují snižování nákladů na výstavbu silnic a dálnic, ve volebním programu ČSSD o tomto úmyslu nenalezneme ani zmínku. Ze zvažovaných sedmatřiceti staveb bude nakonec zastaveno jen patnáct. Z těchto staveb je jedenáct teprve na začátku výstavby. Je tedy zřejmé, že škrty, ke kterým Ministerstvo dopravy přistoupilo, zasáhnou minimum občanů této země. Nejvýznamnější projekty, kterými jsou rekonstrukce dálnice D1, rekonstrukce silnice R48 (v úseku Frýdek-Místek - Polsko) a dokončení obchvatu kolem Prahy zastaveny nebudou. Vzhledem k tomu, že Ministerstvo dopravy má v roce 2011 oproti roku 2010 rozpočet o 35% kratší, domníváme se, že projekty, na něž se škrty vztahují, byly zvoleny velmi citlivě. Problémem však není jen rok příští - pro letošek bylo totiž mýtným systémem a na silniční dani vybráno méně peněz, než se původně předpokládalo.
Z uvedených důvodů se domníváme, že kroky ministra Bárty jsou v současnosti nezbytné a prakticky jediné možné, pokud má klesnout cena výstavby. Náklady na konzervaci budou vzhledem k počátečním fázím staveb minimální. Předpokládáme, že příští kritika ze strany opozice nebude v takto obecné rovině, ale nabídne i námět k diskuzi o tom, ve kterých oblastech je ještě možno šetřit.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout