ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,54. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.06.2015 11:10:53

Začala rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech

Začala rekonstrukce Horního nádraží v Karlových Varech

Nádražní budovu, která vznikla jako provizorium po bombardování v roce 1945, nahradí moderní komplex za 96 milionů korun. Přestavba bude kvůli zachování provozu rozdělena do dvou etap a dokončena by měla by měla být v únoru příštího roku.

Tradičním poklepáním na kolejnici zahájila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC)  dlouho očekávanou modernizaci výpravní budovy Horního nádraží v Karlových Varech. Slavnostního aktu se účastnil i náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jakub Pánik. „Na místě staré výpravní budovy je navržena nová budova Horního nádraží, která odpovídá současným evropským parametrům a standardům. Dvoupodlažní budova organického tvaru bude zasazena do svažitého terénu směrem k centru města. Ústředním prvkem stavby bude prosklená hala přecházející přes obě patra a vytvářející tak vzdušný a prosvětlený veřejný prostor. Díky projektu získá světoznámé lázeňské město skutečně reprezentativní vlakové nádraží, které bude, jak věříme, také dobrou vizitkou práce SŽDC,“ shrnul přínosy projektu generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Stavba bude mít aerodynamický tvar. Technické řešení pláště včetně izolací a statiky konstrukcí je navrženo s důrazem na nízkou energetickou náročnost budovy. Celý objekt bude bezbariérový. Prostor haly v podzemním podlaží počítá s napojením na podchod propojující jednotlivá nástupiště. V nadzemním podlaží se pak bude nacházet hala s prodejem jízdenek. Administrativní části včetně zázemí propojí lávka zavěšená nad halou.

Demolice stávající výpravní budovy bude probíhat postupně. Pro zajištění funkce nádraží bude po dobu výstavby zachována východní část objektu. Celkové náklady stavby, jejímž investorem je SŽDC, činí 96 milionů korun. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 70 milionů korun. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama