04.11.2011 14:30:00
Nejhorší varianta pro Šluknovsko - politizace Ústeckého balíčku
Nejenom pro Šluknovsko, ale pro všechny slušné občany žijící poblíž vyloučených lokalit po celé České republice, je nyní jedinou skutečnou nadějí rychlé schválení Ústeckého balíčku a jeho uvedení do praxe.
„V srpnu a v záři slibovali vládní politici a poslanci šluknovským občanům před televizními kamerami pomoc. Nyní se zdá, že ve snaze skutečně pomoci zůstal kraj osamocen a tou ještě horší zprávou pro všechny slušné občany je, že ze strany vládní koalice není politická vůle Ústecký balíček podpořit, ačkoli za ni kraj dělá její práci. Pro Šluknovsko by to znamenalo zakonzervování současné napjaté situace na řadu dalších let. Věřím, že občané v petici podpoří naše úsilí," uvedla Jana Vaňhová.
Ústecký kraj se rozhodl podpořit Ústecký balíček petiční akcí v reakci na jeho neopodstatněné zamítnutí Vládou ČR. Podpisové archy jsou k dispozici na úřadech jednotlivých měst a obcí v Ústeckém kraji již od 1. listopadu. Konec petice je plánován na 30. listopadu 2011. Občané z dalších krajů ČR mají možnost vyjádřit svoji podporu na krajských webových stránkách http://www.kr-ustecky.cz/.
Návrh zákonné úpravy předložený Ústeckým krajem se zaměřuje na řešení problémů souvisejících nejen se životem v sociálně vyloučených lokalitách, ale také na drobnou kriminalitu po celé České republice. Celý soubor předložených legislativních úprav byl vytvářen téměř dva roky za podpory předních odborníků na tuto problematiku a renomovaných právníků. Několikrát o návrzích jednalo Zastupitelstvo Ústeckého kraje. Na tato jednání jsou vždy zváni všichni poslanci a senátoři za Ústecký kraj, měli tedy možnost se k balíčku kdykoli vyjádři či ho připomínkovat. Výsledná předloha je zpracována již v paragrafovém znění proto, aby bylo možné co nejrychlejší přijetí. Ústecký balíček legislativních změn získal podporu starostů a krajských zastupitelů napříč celým politickým spektrem.
Předkládaný návrh počítá s úpravou stávající legislativy v otázkách zákonných opatření při zajištění bydlení osobám v hmotné nouzi, státní sociální podpoře, pomoci v hmotné nouzi. Dále se jedná o změnu loterijního zákona, správních a místních poplatků. V otázce provozování loterijních a hazardních her nebo sázek návrh počítá s rozšířením pravomocí jednotlivých měst a obcí zejména v souvislosti s regulací počtu a umístění heren a loterijních terminálů. Navíc dále zpřísňuje veškeré podmínky pro jejich provozování.
Zásadní je také navrhovaná úprava trestního zákoníku posuzovat opakované páchání stejného přestupku jako trestný čin. Jedním z problémů je neschopnost státu efektivně zakročovat proti obyvatelům, kteří opakovaně obtěžují své spoluobčany neustálým pácháním drobných přestupků, drobnými výtržnostmi, krádežemi, násilnostmi, narušováním nočního klidu, atd. Velká část těchto přestupků podle současné právní úpravy nezíská nikdy charakter trestného činů. Vhodnou možností jak tuto situaci řešit, je upravit opakované páchání stejného přestupku jako trestný čin a tím by bylo možno spravedlivěji potrestat pachatele pomocí sankcí, které poskytuje trestní zákoník. Sankce trestního zákoníku totiž mají výrazně vyšší odrazující účinek. Kromě efektivních trestů navrhuje Ústecký kraj rovněž databázi přestupků.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout