Schůzka se uskutečnila v návaznosti na vystoupení Pavla Mikošky v televizi DVTV, během kterého zástupce Aholdu vyjádřil zájem o provedení možného srovnávacího výzkumu značkových potravin, prodávaných pod stejnou značkou v různých státech EU, a avizoval ochotu řetězce Albert poskytnout pro takové otestování vybrané výrobky. Olga Sehnalová, která se tzv. dvojí kvalitou značkových výrobků v Evropském parlamentu již několik let aktivně zabývá, oslovila Pavla Mikošku s nabídkou spolupráce. Výsledkem je domluva na studii, která otestuje potraviny prodávané v České republice a Německu.
Součástí jednání byla rovněž prohlídka prodejní plochy a zázemí jedné z kroměřížských prodejen Albert. Představení jednotlivých prodejních úseků doprovázela diskuze Olgy Sehnalové s vedením prodejny o původu nabízeného zboží, dodavatelském řetězci či problematika označování potravin a poskytování informací spotřebitelům. Poslankyni Sehnalovou také zajímaly aktivity Aholdu v oblasti společenské odpovědnosti firem a konkrétní aktivity společnosti v Kroměříži.
V roce 2012 Olga Sehnalová u Mendelovy univerzity zadala výzkum, jehož autoři prokázali, že na první pohled stejné značkové potraviny nezaručují ve všech členských státech stejné složení, tedy i totožnou kvalitu. Výsledky laboratorních testů nechala v roce 2013 prezentovat na půdě Evropského parlamentu, včetně ochutnávky stejných výrobků z různých členských zemí. Ve věci podezření, že se pro trhy střední a východní Evropy vyrábějí méně kvalitní značkové výrobky, opakovaně interpelovala Evropskou komisi. Ta se však k tématu doposud stavěla odmítavě, cílem nové reprezentativní studie je proto znovu podnítit diskuzi na půdě unijních institucí i s ohledem na nové složení Evropské komise.