„Jsem moc rád, že se nám podařilo zachránit technickou památku, a zároveň pro ni nalézt další uplatnění. Chceme ji využít k přemostění Jizery v místě, kde kdysi stával most do dnes již neexistujícího lihovaru. Zůstaly po něm v řece pilíře, které pro lávku využijeme," vysvětlil primátor města Raduan Nwelati. Ten prozradil, že nápad o přesunu lávky do Boleslavi dostal před necelými třemi týdny při sledování reportáže o jejím bourání. "Bylo mi líto významné stavby z roku 1929 a zároveň jsem věděl, že v rámci revitalizace břehu Jizery a Klenice chceme přemostění v tomhle místě obnovit," dodal.
Poděkoval zároveň všem, kdo se na realizaci tohoto plánu podíleli, protože se celou akci podařilo domluvit a zajistit v rekordně krátkém čase.„Bez ochoty Technické správy komunikací Praha, vedení Prahy v čele s primátorem Bohuslavem Sobotkou, ministerstva dopravy, firmy Hanyš a v neposlední řadě i našeho stavebního odboru by to nebylo možné. Společně jsme to ale dokázali a díky tomu neskončí tahle krásná stavba ve šrotu," nešetřil chválou primátor Nwelati.
Ze Smíchova do Mladé Boleslavi bylo nutné přesunout 110 metrů lávky, náklad vážil 110 tun, a při jeho transportu z hlavního města bylo dokonce nezbytné na několik minut uzavřít Smíchovský tunel. Část lávky, která původně měřila 175 metrů, bude vystavena v Železničním depozitáři Národního technického muzea. Transport proběhl v noci ze čtvrtka na pátek, složení dílů lávek z kamionů pomocí velkého jeřábu během pátečního dopoledne.
Aktuálně je lávka, jejíž kovová konstrukce je mimochodem ve vynikajícím stavu, deponována v Bezděčíně. V procesu je rovněž definitivní majetkové vypořádání mezi Prahou a Mladou Boleslaví, které ještě musí projít pražským zastupitelstvem.
Na jaře příštího roku ji čekají nezbytné dílčí opravy a v průběhu roku 2024 by měla být instalována přes Jizeru. V rámci revitalizace okolí řeky by zde měla do budoucna vzniknout i cyklostezka a odpovídající cesta pro pěší.