V pondělí jsem aspoň krátce zavítal mezi své bývalé kolegyně a kolegy. A to nejen s aktuálními informacemi z PS, např. k chystaným a potřebným úpravám zákona o pedagogických pracovnících, který mimo jiné posiluje odpovědnost a pravomoci ředitelů škol, což je za mě jedině dobře, ale např. i k uvažované revizi podoby maturitní zkoušky.
Hlavně jsem ale zdůraznil, že koaliční vláda má jasně v programu podporu všeobecného vzdělávání a to včetně osmiletého studia. Budeme-li se pohybovat v rámci dlouhodobého záměru vzdělávání ČR, tak počet žáků odcházejících na toto studium (cca 10 %) je s ním zcela v souladu (s výjimkou Prahy, kde je ale zcela specifická situace). Není tedy důvod jakkoli do tohoto osvědčeného systému zasahovat.
Odmítám označení typu, že se jedná o elitářství nebo vytváření nerovnosti ve vzdělávání. Jsou to nepravdivá klišé. Pokud chceme skutečně podporovat nadání a talentované žáky, vytvářet jim prostředí pro rozvoj jejich dovedností a znalostí, tak k tomu musíme mít i funkční vzdělávací systém všeobecného vzdělávání. To právě gymnázia naplňují. A budu dělat vše, aby měla i nadále jasnou podporu, jak nakonec plyne i z aktuální dokumentů jako je např. Strategie 2030+.