Spolu řešili, jak stav budovy co nejrychleji zlepšit.
Špína, vlhké zdi, opadávající omítky, rozvalené ploty. To je realita současného valašskomeziříčského nádraží. Denně jím přitom projdou více než čtyři tisíce cestujících. Nádražní budova je v majetku SŽDC.
„Ve Zlínském kraji bychom těžko hledali tak významný železniční uzel,“ upozornil starosta a dodal: „Valašské Meziříčí je přirozenou dopravní křižovatkou. Cestujícím, kteří k nám zavítají, musí být smutno při pohledu na nádražní budovu a okolí. Je to opravdu ostuda.“
Na lepší časy se prozatím neblýská. Starosta Stržínek proto inicioval jednání se SŽDC. Na radnici dorazil koncem ledna náměstek Mojmír Nejezchleb. SŽDC sice pro trať vedoucí přes Valašské Meziříčí zpracovává studii proveditelnosti, ale do realizace je touto cestou daleko. „Bez ohledu na tuto studii realizujeme i několik samostatných akcí. Pokusím se zjistit, jestli bychom obdobným způsobem mohli postupovat i v případě Valašského Meziříčí,“ přislíbil náměstek.
SŽDC plánuje, že současná nádražní budova půjde téměř celá k zemi. I v té nejoptimističtější verzi se tak ale nestane dříve než v roce 2022. „Do té doby je snad šance z neinvestičních zdrojů udělat nejnutnější vysprávky,“ doufá Nejezchleb, který se o havarijním stavu budovy nádraží přesvědčil na vlastní oči.
„Ze schůzky s panem náměstkem mám dobrý pocit. Stejně jako já, vnímá akutní potřebu kompletní rekonstrukce našeho vlakového nádraží,“ uzavřel Stržínek.