A jsou k tomu jasné důvody. Železniční spojení s Evropou, budovaná R35 napojí silniční dopravu na evropskou dálniční síť, zreformované školství orientující se na praxi nebo efektivně nastavený systém zdravotní péče, který už nyní pomalu snižuje roční ztrátu. Pardubický kraj prostě v posledních letech udělal obrovský kus práce, který nyní musí umět prodat.
Region dotáhl věhlasné značky
Ostatně, posuďte sami. Pardubický kraj dokázal přitáhnout firmy tak zvučných jmen jako Foxconn či Panasonic a rychlý rozvoj zde prodělaly také obory jako biotechnologický průmysl a informační technologie, které mají budoucnost. Aby toho nebylo málo, kraj se může pyšnit i dlouhou tradici v oblasti elektrotechnického a elektronického průmyslu. Mnohým z vás se i dnes určitě vybaví značka Tesla, na jejíž úspěch navázaly další společnosti.
Sukces na mezinárodním poli dává kraji příležitost k většímu zviditelnění a může výborně posloužit jako vábnička na další investory. Celá věc má ale jeden háček. Málokdo o tomto ocenění ví, a to včetně těch, kteří by o něm vědět měli, což je velká škoda pro celý kraj. Úspěch vlastní propagace závisí především na kreativitě dotyčných, což při vší úctě zpravidla nepatří k největším přednostem úředníků zvyklých na každodenní rutinní práci.
Vlastní úspěch se musí umět prodat. Samotná cena nic nezmůže a nové investory nepřitáhne. Chce-li Pardubický kraj “vytřískat“ z ocenění potřebný kapitál a přilákat do regionu další významné společnosti typu americký Amazon, nemůže nechat ocenění jen tak viset na zdi na úřadě či ležet kdesi ve vitríně či v depozitáři. Tam si jej bohužel nikdo nevšimne.
Přeji hezký den a veselou mysl!