ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

25.10.2011 18:09:00

K závěrům systematizační komise ministerstva vnitra

K závěrům systematizační komise ministerstva vnitra

Vyjádření stínového ministra KSČM pro resort vnitra Zdeňka Maršíčka k navrhovaným změnám ve vedení policie.

Systemizační komise MV navrhla z důvodu úspor „zcivilnění“ nebo úplné zrušení některých tabulek pro policisty. Krok by měl údajně přinést úsporu 40 milionů korun. Policejní prezidium je podle komise jako řídící a metodický článek v současné ekonomické situaci policie silně naddimenzované. Komise navrhuje, aby policii řídil policejní prezident se dvěma náměstky pro Službu kriminální policie a vyšetřování (SKPV) a vnější službu. Ekonomiku pak civilní náměstek s ekonomickým vzděláním. Výkon samotných policejních činností pak komise navrhuje převést do dvou útvarů na úseku SKPV. Jednoho výkonného, který by v sobě spojil boj s organizovaným zločinem, drogami, ochranu ekonomických zájmů státu, boj proti informační kriminalitě a cílené pátrání. Do druhého, servisního, jež by spojil mimo jiné Útvar zvláštních činností (UZČ) a Útvar speciálních činností (USČ). „Zcivilnění“ by fakticky mělo postihnout celý ekonomický úsek včetně náměstků ředitelů, personální úseky, krizové řízení, ochranu osobních údajů, analyticko-právní úseky na kancelářích ředitelů, ochranu objektů, řidiče vozící kurýrní poštu atd. Komise dála počítá i se zrušením poloviny vrtulníků v letce PČR nebo tří policejních škol. Celková úspora by pak měla být 1,3 miliardy korun.

KSČM již v době, kdy se projednávala reforma Policie ČR, navrhovala „zeštíhlení“ Policejního prezídia s tím, že by mohlo dojít k posílení tehdejších krajských správ nebo okresních ředitelství. Navrhovali jsme také změnu struktury a řízení policejních útvarů s celorepublikovou působností tak, aby byla zachována jejich samostatnost. Současná snaha o sloučení těchto útvarů, zejména pak Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu a Národní protidrogové centrály, by však mohla vést ke zhoršení výslednosti obou útvarů. Složitá by byla práce s poznatkovým fondem a také práce s utajovanými informacemi. Přitom Národní protidrogová centrála dlouhodobě dosahuje velmi dobrých výsledků. Má-li být rozhodujícím důvodem ke sloučení těchto útvarů výsledek kontroly u ÚOOZ, kdy se má zjistit jeho výslednost za posledních deset let, je třeba si uvědomit, že na řízení tohoto útvaru se také v hodnocené době podílel současný ministr vnitra. Měl by tedy mít za případné nedostatky zodpovědnost i on sám.

Rovněž tak sloučením ÚZČ, kde dochází k práci s citlivými informacemi, a ÚSČ SKPV vzniká nebezpečí úniku těchto informací.

KSČM z těchto důvodů považuje předložené návrhy úsporných opatření za unáhlené a nezodpovědné, protože budou mít negativní dopady jak na práci Policie ČR, tak na bezpečnost občanů. Opakovaně zdůrazňujeme, že řešením situace v Policii ČR by se měla neprodleně zabývat Vláda ČR.

Zdeněk MARŠÍČEK, stínový ministr KSČM pro resort vnitra
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama