Dnes se vrací do škol žáci maturitních a závěrečných ročníků SŠ a také je obnovena odborná praktická výuka. K obojímu jsme i jako KDU-ČSL opakovaně vyzývaly a obojí je správně. Dospělí žáci jistě dokáží respektovat všechna ochranná opatření a hlavně se nebude dále forma distanční výuky negativně promítat do jejich přípravy na maturitu resp. závěrečné zkoušky. A u odborné výuky je to zřejmé, prostě doma ten soustruh má málokdo a asi se shodneme, že posílat žáky na brigády asi není dlouhodobě úplně vhodná praxe. Tak je tento krok dalším posunem pro naše školství. Ale jsme v ČR a i tady platí ono ale...
Bohužel ale i zde má krok vlády svůj rub a líc. Na ministerstvu zdravotnictví logicky úplně nemají představu, jak výuka maturitních ročníků probíhá. Jinak by totiž nemohli tak tvrdošíjně trvat na dodržení homogenity skupin. V situaci, kdy to např. na gymnáziích je možné pouze u výuky českého jazyka, matematiky a několika málo dalších předmětů, kdy cca 70 % výuky běží v seminářích a právě tam se intenzivně žáci chystají na maturitu, je to požadavek, který fakticky znamená pokračování distanční výuky. Bohužel ani MŠMT nijak nereagovalo na mé dotazy. A našly by se i další nelogičnosti. Napadá mě ono klasikovo: Komu Tím prospěješ?
Znovu tedy vyzývám MŠMT a MZd, zkuste vychytat i tyto kolize v opatřeních, které fakt nedávají smysl.