Nejčastějšími chybami, které se v záznamech objevují, jsou:
- nestrukturovaně či chybně vložené identifikace majitele vozidla (497 460 záznamů);
- chybně vložená data, která neumožňují identifikovat majitele při srovnání s dalšími databázemi (414 888 záznamů);
- data, u nichž nesouhlasí číslo registrační značky (20 846 záznamů);
- dalšími jsou pak případy, kdy nesouhlasí číslo motoru mezi centrální a okresní evidencí, nesouhlasí číslo podvozku mezi centrální a okresní evidencí a mnoho dalších.
„Zaznamenali jsme i 7 050 případů duplicitního VINu,“ říká ministr Pavel Dobeš. „To může znamenat, že na jeden VIN kód mohlo být, ať chybně či úmyslně, vydáno několik technických průkazů na několik různých jmen. To může být i případ údajného majitele vozidla, který majitelem není, o kterém mluvil dnes Josef Mihalík z Magistrátu hlavního města Prahy. Doufám, že byla přijata veškerá opatření k prověření této situace,“ dodal.
Nestrukturovaná data byla z databáze vyňata a jsou uchována separátně. I přesto nový systém umožňuje pracovníkům ORP dostat se k těmto datům, pracovat s nimi a upravovat je.
„Věděli jsme, že podobná data se v systému nachází, ale nečekali jsme, že jich bude přes milion,“ říká ministr Dobeš. „Proto je součástí smlouvy na správu dat s dodavatelskou firmou ATS-Telcom i povinnost vyřešit problém nestrukturovaných dat. Tyto záznamy bude třeba ručně vyčistit a utřídit,“ připomenul ministr.