Zavedením poplatku - ekologické daně - chce úřad přispět ke zlepšení kvality ovzduší. Myšlenka možná správná, ovšem provedení velmi špatné a kontraproduktivní. Takto ten problém stát rozhodně nevyřeší.
Koho se bude nová ekologická daň týkat? Zvýšení poplatků se podle MŽP týká normy EURO 1 (a to z pěti na deset tisíc Kč), normy EURO 2 (ze tří tisíc na pět tisíc Kč) a normy EURO 3 (ta dosud byla bez poplatku, nově jsou navrhovány tři tisíce Kč).
Nyní proč je to špatné řešení. Lidé, kteří si kupují a provozují například 12 let starý vůz tak samozřejmě činí z nějakého důvodu. Ten důvod bude v naprosté většině ten, že nemají dostatek peněz na nové auto. Neznám snad nikoho, kdo by si nekoupil nový či zánovní vůz, kdyby na něj měl dostatek peněz. Starší vozy mají skutečně většinou lidé, kteří mají méně peněz než ostatní, kteří si nový vůz nemohou dovolit. A co s tím udělá stát? Udělá s tím to, že je ještě potrestá a "napálí" jim "pokutu", resp. daň. Tito lidé využívají osobní vůz velmi často k dojezdu do zaměstnání či ke svému drobnému či ještě drobnějšímu podnikání. Když jim nyní stát vytvoří další daň, je dost možné, že si tento vůz již nebudou moci dále dovolit provozovat. Je to dobrý způsob, jak přivést další lidi na pracovní úřady a znemožnit jim drobné podnikání. Tím, že jim vezmete další peníze jim tak ještě zhoršíte finanční situaci a tím spíše si nebudou moci nový lepší a ekologičtější vůz dovolit.
Ekologická daň je velmi hloupý nápad. Když lidem vezmete další peníze, nikdy je nedonutíte koupit si nový ekologičtější vůz a ještě zhoršíte jejich situaci a oddálíte nákup ekologičtějšího vozu. Víte co by fungovalo? Kdyby stát naopak lidem bral méně peněz. Kdyby byly menší daně. V ten okamžik by lidé měli více peněz a obměna vozového parku v naší zemi by probíhala mnohem rychleji. Snad každý chce mít nové krásné (a ekologické) auto, ale musí na něj mít nejprve peníze.
Proč dělá stát další nesmyslný krok, který jenom zhorší situaci?