Přivede to prý za školní katedry víc odborníků z praxe. Za jeden z hlavních argumentů pro takové opatření uvádí příslušný mluvčí NERV skutečnost, že "vazba mezi skutečnou kvalitou učitele a jeho formálním vzděláváním je podle zahraničních zkušeností malá". Jedním dechem pak NERV údajně na jiném místě materiálu uvádí, že je třeba "snížit nábor pedagogických fakult neúměrný budoucí poptávce po učitelích, zvýšit tím výběrovost a posílit zacílenost na zájemce s reálným zájmem o pedagogickou profesi".
Lze jen těžko odhadovat, na základě jakých dalších zahraničních zkušeností NERV ke svým závěrům (mimochodem shodným s dlouhodobým více či méně skrytým a opakovaně velkou většinou odborné veřejnosti odmítnutým snažením ODS) došel. Lze ovšem předpokládat, že to nejsou ani poslední výsledky TIMSS nebo PISA, ani dosud nedůsledně, přesto však provedená analýza vývoje kvality vzdělání a vzdělávací soustavy ČR. Pokud by totiž k zahraničním zkušenostem přidal i ty domácí, musely by jeho závěry a doporučení vypadat jinak.
Pokud mají pánové z NERV (ekonomické rady vlády) zájem zjistit, co si o dalším z jejich návrhů myslí veřejnost, lze jim vřele doporučit již probíhající neformální diskuzi na zpravodajských serverech a sociálních sítích – NERV jde lidem NA NERVY.