prim. PharmDr. Jiří Skalický, Ph.D.

  • TOP 09
  • Pardubice
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,84. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.12.2016 10:23:00

Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové

Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové

Výstavba čtyřpruhu u pardubického Parama je klíčovou stavbou nejen pro krajské město, ale i pro tranzitní dopravu.

 Poslanec Jiří Skalický byl jedním z těch, kteří prosadili zařazení stavby do státního rozpočtu, a který se jako Pardubák trvale zajímá o její vývoj. Setkal se proto s ředitelem pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Bohumilem Vebrem, aby získal nejnovější informace o postupu stavebních prací.

Vzhledem k velmi dobré spolupráci Ředitelství silnic a dálnic ČR s dodavatelem postupují práce v souladu se schváleným harmonogramem stavby. Definitivně by stavba klíčové komunikace měla skončit v příštím roce, první dárek ale dostanou řidiči ještě letos. „Pozitivní informací je, že ještě do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes železniční koridor a trať Pardubice – Hradec Králové a zprovozní je pro řidiče. Převedením dopravy z úseku s mostním provizorem, které vzhledem k omezené nosnosti a šířkovému uspořádání mělo velký podíl na kolonách vozidel v tomto úseku, dojde k výraznému zvýšení plynulosti dopravy,“ říká poslanec Skalický, a to přes to, že již dokončený hotový „bypass“ ve směru od Dukly k nádraží je stále uzavřen. Mezi řidiči to často vyvolává rozhořčení. „Zeptal jsem se na důvody a dostal jsem jasnou a logickou odpověď. Vozidla jedoucí od Dukly by v tuto chvíli, kdy není dokončena druhá polovina čtyřpruhové komunikace, vjížděla na polovinu čtyřpruhu s obousměrným provozem s problematickým napojením do průběžného jízdního pruhu,“ dodává Skalický.

Práce na úseku komunikace, kudy denně projede až 25 tisíc automobilů, začala v březnu loňského roku. Na úseku dlouhém necelý jeden kilometr dochází k rozšíření původní dvouproudové silnice na čtyřpruh, z křižovatky u dostihového závodiště se stal kruhový objezd. Ve směru k nádraží vzniká také speciální pruh pro autobusovou dopravu a cyklostezka i chodník. Stavba si vyžádala vybudování opěrných zdí, přemostění železničního koridoru a železniční tratě Pardubice – Hradec Králové i spolupráci s pyrotechniky. Existuje totiž obava, že v zemi leží stále mnoho nevybuchlé munice z 2. světové války.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama