Vzhledem k velmi dobré spolupráci Ředitelství silnic a dálnic ČR s dodavatelem postupují práce v souladu se schváleným harmonogramem stavby. Definitivně by stavba klíčové komunikace měla skončit v příštím roce, první dárek ale dostanou řidiči ještě letos. „Pozitivní informací je, že ještě do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes železniční koridor a trať Pardubice – Hradec Králové a zprovozní je pro řidiče. Převedením dopravy z úseku s mostním provizorem, které vzhledem k omezené nosnosti a šířkovému uspořádání mělo velký podíl na kolonách vozidel v tomto úseku, dojde k výraznému zvýšení plynulosti dopravy,“ říká poslanec Skalický, a to přes to, že již dokončený hotový „bypass“ ve směru od Dukly k nádraží je stále uzavřen. Mezi řidiči to často vyvolává rozhořčení. „Zeptal jsem se na důvody a dostal jsem jasnou a logickou odpověď. Vozidla jedoucí od Dukly by v tuto chvíli, kdy není dokončena druhá polovina čtyřpruhové komunikace, vjížděla na polovinu čtyřpruhu s obousměrným provozem s problematickým napojením do průběžného jízdního pruhu,“ dodává Skalický.
Práce na úseku komunikace, kudy denně projede až 25 tisíc automobilů, začala v březnu loňského roku. Na úseku dlouhém necelý jeden kilometr dochází k rozšíření původní dvouproudové silnice na čtyřpruh, z křižovatky u dostihového závodiště se stal kruhový objezd. Ve směru k nádraží vzniká také speciální pruh pro autobusovou dopravu a cyklostezka i chodník. Stavba si vyžádala vybudování opěrných zdí, přemostění železničního koridoru a železniční tratě Pardubice – Hradec Králové i spolupráci s pyrotechniky. Existuje totiž obava, že v zemi leží stále mnoho nevybuchlé munice z 2. světové války.