Výuka ve škole
Četl jsem, že Česká školní inspekce doporučila školám jmenovat koordinátory pro globální rozvojové vzdělávání. Tito koordinátoři budou kontrolovat, zda učitelé „správně“ vysvětlují témata migrace, kulturní a politická globalizace, diskriminace, xenofobie atd. Co vy na to?
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
14.09.2016 17:11:18 - Mgr. Petr Kořenek
Dobrý den, do škol žádné doporučení nedošlo a ani nebylo odesláno. Uvedený pojem je uveden jen v příslušné tématické zprávě daného průřezového tématu, které je v RVP ZV zařazeno od jeho vzniku. Doporučení vychází z výsledku šetření ČŠI, které proběhlo na školách. Osobně nejsem pro zřizování zbytnělých funkcí, neboť za vzdělávání je odpovědný ze zákona ředitel školy a je plně v jeho kompetenci jak zajistí to, co mu ukládá zákon. Nicméně to nebrání kontrolnímu orgánu, aby navrhl řešení případných problémů. Pro úplnost uvádím, že dnes máme na školách koordinátora ŠVP, koordinátora EVVO, koordinátora ICT a tito koordinátoři nedisponují žádnou pravomocí kontroly co učí jejich kolegové.
Průřezové téma nese název VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH a rozhodně jej nelze vykládat v kontextu Vašeho dotazu. Jedná se o širší souvislosti jak sociální, tak ekonomické a souvisí s možností uplatnění žáka nejen v ČR, ale v Evropě i mimo Evropu. S pozdravem Petr Kořenek