Mgr. Petr Kořenek

  • SOCDEM
  • Vsetín
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

05.12.2016 7:57:29 - MichalSvoboda

Pozměňovací návrh

Dobrý den pane Kořenek.Jste autorem návrhu na zlepšení situace ohledně šikany,ale myslím že to není dostatečné řešení.Vyloučení žáka nijak neřeší jeho následné převychování.Jestliže jedna škola ho vyloučí,další ho musí přijmout a problém začne nanovo.V opačném případě definitivního vyloučení pak společnost vytvoří nevzdělatelného jedince,který bude závislý na soc, systému státu.Bylo by dobré finančně motivovat rodiče,aby se více zajímali,co jeho potomek ve škole dělá a jak se chová.Například od dovršení školního věku podmínit daňovou slevu na dítě školní docházkou a chováním dítěte ve škole.Účel daňové slevy by tak měl být pro veřejnost více srozumitelný.
Děkuji za odpověď. Michal Svoboda.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

25.01.2017 16:01:13 - Mgr. Petr Kořenek
Dobrý den,

můj návrh směřuje k jasnému vytýčení práv a povinností učitele. Na toto navazuje další část a to zpřesnění postupu ředitele školy při využívání výchovných opatření. Není primární snahou se zbavit žáka školy či školského zařízení, ale do řešení problémů zapojit i další orgány.  Osobně se nedomnívám, že by úlohou školy měla být povinnost motivovat rodiče k zájmu o dítě. To považuji za samozřejmost. Pokud se bavíme o podpoře rodin obecně, pak dochází ke změnám a zvyšování odpočtů pro pracující rodiče. I nadále platí, že za výchovu jsou odpovědni především rodiče a je v zájmu samotného dítěte, žáka, studenta, aby škola a zákonní zástupci spolupracovali a byli partnery při jeho vzdělávání.  Zdraví PK