Norma EURO 7, kterou schválil Brusel, postihne všechna vozidla Evropské unie, a to i elektromobily. Problémy to přinese nejen trhům v jednotlivých členských státech, ale i obyčejným lidem, jejichž mobilita, a v důsledku toho i osobní svoboda, bude razantně snížena.
K normě EURO 7 se vymezují jak odbory firem, především těch z automobilového průmyslu, tak politici nebo automobiloví experti. A právě jeden z těchto expertů, Filip Turek, který je vedle toho i úspěšným podnikatelem, závodníkem a politickým komentátorem, se o nebezpečné normě EURO 7 rozhovořil pro ParlamentníListy.cz.
Města proti vesnicím, bohatí proti chudým
Zcela jistě se můžeme připravit na zóny, kam nebudou smět jezdit závadová auta. „Ve velkých městech na západě jsou takové zóny už běžné,“ řekl Filip Turek a upozornil, že „největším útokem však bude danění paliv a samozřejmě věk aut, který se začne projevovat technickými problémy.“ Auta od zavedené normy EURO 5, tedy od roku 2009, nemají totiž podle Turka takovou životnost.
Dopady na společnost to bude mít hrozivé: „Všeobecně střední třída a nízkopříjmové části obyvatelstva budou systémově tlačeny do hromadné, případně sdílené dopravy, což je pro mnoho lidí dojíždějících z vesnic a menších měst v podstatě katastrofa. Určité skupiny obyvatel z měst se podle jeho mínění snaží diktovat způsob života všech obyvatel, o jejichž potřebách nemají ponětí,“ varuje muž, který se kolem aut točí celý život a o automobilovém průmyslu toho ví opravdu hodně.
Lidé, kteří na nová auta finančně nedosáhnou, se prý mají připravit na teror: „Budou odkázáni na velmi stará auta, která ale začnou postupně více šikanovat na stanicích STK a emisích. Všeobecně se naplňuje záměr omezit základní svobodu člověka, tedy osobní mobilitu,“ popisuje motivy bruselské normy Filip Turek.
„Je to obdobné jako skandinávské představy o zákazu hotovostních plateb, které v budoucnu mohou hrozit eurozóně,“ vysvětluje podnikatel a dodává, že „s progresivními fanatiky v čele EU, kteří věří v 70 a více pohlaví, je brzký začátek konce velmi realistická progńoza, která se začne naplňovat již za necelé dva roky, pokud někdo v Evropě radikálně nezasáhne.“
Především policejní a sanitní vozy, ale hlavně firmy jako pošta, tranzitní doprava, cesťáci… Budou nadšení… No do Brusele už… pic.twitter.com/S3rhjOfBQf
— Filip Turek (@DolphSegal) February 23, 2023
Chceš nové auto? Pořádně plať!
Zatím to tedy vypadá, že od poloviny roku 2025 nebude možné v EU koupit jiná nová auta, než hybridy a elektromobily.
„Představitelé Škoda Auto dávají najevo, že platforma MQB, na které jsou postaveny dostupné vozy jako Škoda Scala nebo Fabia, se přestane vyrábět. Celkově EURO 7 podle nich ohrožuje automobilový průmysl v Evropě. V praxi si už nikdo z nás nekoupí nové auto s manuální převodovkou a s absencí ohromných baterií. Auta budou mít velmi drahé speciální brzdy a pneumatiky, u nichž se také budou zcela pokrytecky měřit emise. Metodika tohoto měření navíc není zdaleka dotažena,“ líčí chmurnou budoucnost automobilismu Turek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Andrea Novotná