Kampaň Restart Česka má představovat Fialovu vizi toho, kam by se naše země měla posunout. Do jaké míry může jeho vláda takových úspěchů dosáhnout, by mohli patrně posoudit politologové a experti z dalších oborů.
Co ale vyvolává velké otazníky, je rozsáhlá kampaň jako taková a její financování. To je totiž zahalené tajemstvím.
Zajímavé je, že premiérovu kampaň primárně nedělá jeho ODS, která se na ní sice podílí, ale na prvním místě je uvedená nezisková organizace Pravý břeh – Institut Petra Fialy.
Podle našich informací je součástí kampaně kolem 150 billboardů, což nepřímo potvrzuje i přímo Pravý břeh. Podle sdělení Michala Chládka z Pravého břehu „jde zhruba o sto billboardů“.
Naši redakci zajímalo, kolik bude masivní kampaň stát peněz a z jakých zdrojů ji Pravý břeh, který coby zapsaný spolek nemá žádný primární zisk, hodlá zaplatit.
Na webových stránkách kampaně ani na webu Pravého břehu není o financích žádná zmínka. Pravý břeh neuvádí dokonce ani financování vlastní organizace, kdo přispívá na provoz, za co utrácí. Neuvádí ani své výroční zprávy.
Cena kampaně na podporu premiéra a zdroje těchto financí nás pochopitelně zajímaly a Pravého břehu jsme se na ně ptali. Dorazila obecná odpověď.
„Předpokládáme, že se náklady budou pohybovat v řádu vyšších stovek tisíc korun. Financování kampaně bude vykázáno v souladu s platnými předpisy,“ uvedl Michal Chládek z Pravého břehu. Na otázky, odkud peníze na zaplacení kampaně jsou, kdo je Pravému břehu poskytl, už nereagoval.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka