„To až lidi uvidí.“ Fiala a jeho reklama na každém rohu. Zlé

Spustit čtení článku

Tato funkce je dostupná jen pro přihlášené uživatele s aktivním předplatným typu Lepší čtení a vyšší. Předplatné i Prémiové body PL můžete získat i zdarma, přečtěte sí více v tomto článku.

24.10.2023 4:44 | Zprávy

Nejasné finanční pozadí masivní kampaně propagující vize a úspěchy premiéra mohou být kontraproduktivní a povedou k dalšímu poklesu důvěry občanů v Petra Fialu. „Kdo to platí?“ ptají se experti z oblasti marketingu, reklamy a politologie. Lidi to prý naštve a ještě více rozohní.

„To až lidi uvidí.“ Fiala a jeho reklama na každém rohu. Zlé
Foto: Archiv
Popisek: Poškozený billboard na Praze 4

ParlamentníListy.cz před několika dny poukázaly na reklamní kampaň propagující premiéra Fialu s nejasným pozadím financováním. Jde o více než stovku billboardů napříč republikou, plakáty nebo on-line kampaň. 

Mnohé by mohlo překvapit, že tato kampaň není z dílny Fialovy domovské ODS, ale malé neziskové organizace, která má status zapsaného spolku, jak se dříve nazývala občanská sdružení. Spolek nese název Pravý břeh – Institut Petra Fialy. 

V článku před několika dny jsme přinesli podrobnější popis této kampaně včetně oficiálních vyjádření, kolik by měla stát. Z Pravého břehu bylo PL sděleno, že kampaň bude stát „vyšší stovky tisíc korun“. Experti z oboru to však komentovali slovy, že taková částka je za takto masivní kampaň v podstatě nemožná a dostalo se nám odhadů, že to budou spíše miliony. 

Z jakých zdrojů ovšem spolek Pravý břeh tyto prostředky na kampaň sehnal nebo sežene, jsme se nedozvěděli. Na tuto otázku nám zástupce Fialovy neziskovky nereagoval. Politolog Lukáš Jelínek dokonce vyřkl otazníky nad tím, že daný spolek náhodou kampaň pouze oficiálně nezastřešuje s tím, že ji třeba reálně bude platit někdo úplně jiný. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Asi mu to vrací ženy z Barmy!!, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseNechtík , 24.10.2023 9:39:14
On je tolik let už podporuje a tak mu to takto částečně splatily. Zajímalo by mne co pro ně udělala zdali tam vůbec někdy byl. Ale to naši i správní novináři nevidí jako vhodné téma. Vše jsou jen další Fialovi lži!!

|  11 |  0

Další články z rubriky

„Nerudová byla v maskérně ze všech nejdéle.“ To řekl a jde na kobereček

15:55 „Nerudová byla v maskérně ze všech nejdéle.“ To řekl a jde na kobereček

Dohru v Bruselu bude mít komentář o tom, že Danuše Nerudová strávila v maskérně před natáčením telev…