Vyšla o něm kniha, kde už se v názvu Miroslav Šlouf, démon je, vyžívá v ironii. Bývalý šéf poradců premiéra Miloše Zemana a člen Strany práv občanů – Zemanovci (SPOZ) má o kampani před přímou volbou prezidenta jasnou představu. Až budou kandidáti jasní, měli by podepsat memorandum, v němž se zaručí, že se vzdávají možnosti inzerovat na bigboardech, billboardech a tak dále. Bude to podle něj kontrolovatelné a ušetří se tak miliardy.
- TÉMA: Přímá volba prezidenta
Novinářům volné ruce
Ohledně prostoru v médiích pro jednotlivé kandidáty má také jasné stanovisko. „Nechal bych vám novinářům volnou ruku v tom, o kom se bude psát a jak. Když pro vás bude kandidát zajímavý, tak s ním dělejte rozhovor třeba každý den. Když ne, tak se na něj vykašlete. Nejdůležitější jsou veřejnoprávní televize a rozhlas a tam, ať myšlenky pronikají do éteru plnou silou. Když se na to nebudu chtít dívat, vypnu televizi,“ vysvětluje pro ParlamentníListy.cz s tím, že největší problém budou mít ti kandidáti, co své myšlenky šifrují úřednickým slangem.
„I když mám Vaška Moravce rád, tak jsem nedávno jeho debatu vypnul. Šlo bohužel o právo a legislativu. Debatéři si nerozuměli mezi sebou, a když jsem jim nerozuměl já, co v tom žije půl života, tak mě to přestalo bavit. U prezidentské volby budou podle mě vyhrávat kandidáti, co jim lidé budou rozumět. Svými myšlenkami, jejich seřazením, argumenty a nemusí u toho používat jediné cizí slovo,“ doplňuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Rychetský