Výstavba dálnic v České republice byla nejčastěji spojována s tím, že je ve srovnání se zeměmi západní Evropy neprůhledná a navíc i mnohem dražší, ačkoli je u nás ve srovnání s nimi o dost levnější pracovní síla. V posledních letech ale přibyl problém, který hodně nepříjemně doléhá na samotné motoristy. Platí to především pro závěrečný úsek dálnice D1, který je více znám pod označením D47 a vede z Lipníku nad Bečvou až k hranici s Polskem.
Kvůli této trase se rozhořel ostrý střet mezi zadavatelem, Ředitelstvím silnic a dálnic, a zhotovitelem dálnice, Eurovií CS. Zadavatel našel více než tisíc závad a reklamoval je. Přesně před rokem ŘSD vrátilo Eurovii k opravě několik kilometrů dálnice u Ostravy, které byly do provozu uvedeny na konci roku 2007, protože je přesvědčeno, že firma uvedla stát v omyl, když předala dílo, které technologicky nesplňuje zadání ve smlouvě.
Po prověrce sáhlo Ředitelství silnic a dálnic k žalobám
Stavební firma však důvody uvedené v reklamaci nepovažovala za opodstatněné a odmítala reklamaci uznat. Později částečně ustoupila s tím, že by byla ochotná jednat o každé ze závad zvlášť. Ve hře jsou velké peníze, jedná se o stamiliony, ne-li miliardy. „Ředitelství silnic a dálnic ČR před ukončením záruční doby staveb provedlo důkladné prověření všech vad na D47 a uplatnilo v souladu se smlouvami o dílo souhrnné reklamace vad u zhotovitelů,“ říká pro ParlamentníListy.cz Martina Vápeníková, vedoucí oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník