Letošní kampaň pro komunální a senátní volby rozhodně není něčím, nad čím by odborníci mohli jásat. „Pokud se týče venkovních reklam, tak těm dosud velkým stranám jako ČSSD, TOP 09 či ODS jde v podstatě jen o prosazení značky, aby se připomněli svým voličům, protože jinak většina hesel na billboardech a plakátech je hloupých. Kreativně to za moc nestojí s výjimkami hnutí ANO, případně ČSSD,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz mediální odborník Jiří Mikeš, lektor komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické.
Z hesel, která se nejspíš minou účinkem, zmiňuje slib TOP 09 oznamující, že nedovolí „radnice plné kmotrů, komunistů, estébáků a fízlů“, protože na to prý už slyší jen zanedbatelná část voličů. „To je zoufalství pana Kalouska, s nímž se může chytat leda tak v Parlamentu. Ale lidi to už nezajímá, lidi zajímá to světlo v tunelu, aby ho už konečně viděli. Tomu by se měli věnovat, protože to velké zpětné zrcátko už je překonané. Jen to svědčí o tom, že tam mají nějakého tupce, který dává lidem na vědomí to, co už je nezajímá, protože chtějí konečně vidět nějakou perspektivu,“ tvrdí Jiří Mikeš.
Závody pachatelů dobra v nadbíhání voličů
Předvolební kampaň se nezamlouvá ani bývalému místopředsedovi Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a mediálnímu poradci Petru Štěpánkovi. „Kampaň se mi nelíbí vůbec. Proč? Protože nesnáším závody pachatelů dobra v nadbíhání voličům. Z veřejného prostoru se vytratila politika jako taková a nahradilo ji uplácení voličských mas. Jenže na konci pak vždycky je někdo, kdo všechny ty často nesmyslné úplatky musí zaplatit. Tohle už ale málokdo domýšlí,“ říká pro Parlamentnílisty.cz Petr Štěpánek.
Ten svůj politický život sice spojil s ODS, ale z probíhající kampaně považuje za velmi podařenou tu z dílny ČSSD. „Nehodnotím teď ani tak její obsah, tam s našimi socialisty samozřejmě nesouzním, protože politicky jsem úplně jinde, nicméně její vizuální stránka je velmi dobrá. Obávám se však, že je to až příliš dobré, aby to mohlo oslovit průměrně, nota bene podprůměrně inteligentního občana. Ten je dnes, bohužel, zvyklý konzumovat brak. Zvykl si na něj a požaduje ho,“ upozorňuje mediální odborník Petr Štěpánek.
ANO a TOP 09 se vidí v nabídkách jednoduchých řešení
„Podle mě tato kampaň nepřinesla žádnou zásadní změnu. I tyto volby budou o pocitech, náladách a slibech více než o programech a realitě. Většina stran znechucuje v pravidelných cyklech a ani předvolební období není výjimkou. Včetně reklamních pokusů," poukazuje pro ParlamentníListy.cz Martin Potůček, ředitel společnosti GUIDELINE, která se specializuje na reklamu a public relations.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník