"V roce 2008 měla výchovná komise během dvou měsíců třeba třicet projednávaných případů a teď máme dva za rok. Inkluze má neuvěřitelný vliv na klima ve škole - za prvé umožňuje kantorům ve třídě reálně pracovat, bez střetů. Fantastické je, že děti si na tento systém zvyknou a již ho neřeší," řekl serveru Aktuálně.cz ředitel školy Jakub Novák.
Inkluzivní vzdělávaní v jeho škole probíhá od roku 2008, kdy do projektu bylo zahrnuto pouze několik dětí, které potřebovaly asistenci. Dnes je takových dětí mnohonásobně víc. "Přibližně osmdesát dětí je v současnosti zahrnuto do té kategorie sociálního znevýhodnění - podmínky tady v pohraničí opravdu nejsou jednoduché, jsou tu děti, které třeba neví, co je to internet, které když sem přijdou, tak ta škola pro ně znamená v podstatě "výkvět civilizace". To je realita," říká Novák.
Výuka na škole probíhá tak, že se nejdříve sepíše její program. Ten sepisuje třídní učitel spolu se speciálním pedagogem. V něm musí být zaznamenáno, které dítě chodí na jaké hodiny a které si musí znovu zopakovat, aby si je zapamatovalo. "To znamená, že maximálně pět až šest dětí odchází ze třídy na individuální výuku, při které pracují v malé, speciálně upravené učebně. Zbytek třídy většinou opakuje - jde o to, aby nedocházelo k úbytku informací, kdy děti se nedovídají nic zásadně nového, ale opakují a fixují si učivo," doplňuje ředitel. Roli asistentek pak zastávají většinou mladé studentky, které potřebují praxi. Sám Novák ale přiznává, že i přes momentální úspěchy nemá škola vyhráno. "Musí se pořád hledat cesty - inkluze není konečný stav, pořád je třeba hledat cesty, jak ten stav udržet," dodává na závěr.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane