„Uplynulý školní rok odhalil spoustu problémů, o kterých víme dlouho, a některé z nich velmi ostře nasvítil. Rozevřely se nůžky mezi dětmi, učiteli a školami, ukázalo se, že rozdíly jsou velké a po koronakrizi o nich hlavně víme,“ řekl úvodem expert na vzdělávání, co jsme si odnesli ze školního roku s dlouhými měsíci výuky na dálku.
Mnohému jsme se však i naučili: „Spousta škol, dětí a rodičů se naučila nové věci, které předtím neuměla,“ zmínil především práci s technologiemi. „Otázka je, zda přínosy vyváží všechny škody, které to nadělalo. To bude vyžadovat čas, abychom to posoudili,“ doplnil Šteffl.
Jaké by podle něj dostalo vysvědčení české školství za tento mimořádný rok? „Jsou školy, které obstály báječně. A jsou školy, které si neporadily vůbec. Deset procent škol vůbec nezahájilo distanční výuku, je to katastrofa. Někdo obstál skvěle a někdo strašně. Pro děti, kterým to nefungovalo doma a nefungovala ani škola, to mělo dramatické dopady, které budeme ještě velmi dlouho léčit,“ zmínil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab