Z toho 31,2 miliardy by mělo jít na investiční akce, což je o 1,5 miliardy více než vloni. Manažer drážní infrastruktury tak může pokračovat v naplňování svého plánu rozvoje do roku 2030.
Plán rozvoje do roku 2030 slouží k naplnění strategických cílů Správy železnic. K nim patří rozvoj a modernizace české železnice, například zvyšováním rychlosti a kapacity vybraných tratí nebo zlepšováním parametrů pro nákladní dopravu. Mezi další priority se řadí zvyšování bezpečnosti provozu na všech typech tratí, ať už zaváděním moderních technologií, nebo vyšším zabezpečením železničních přejezdů. Významným cílem je rovněž příprava výstavby vysokorychlostních tratí, což je jeden z úkolů v oblasti snižování emisí oxidu uhličitého z dopravy. Ke splnění všech těchto úkolů bude potřeba vynaložit v následujících deseti letech okolo 500 miliard korun.
Z uvedené střednědobé strategie vycházejí i plány pro rok 2021. „Z pohledu staveb na železniční dopravní infrastruktuře vidíme letošní rok poměrně optimisticky. Probíhá celá řada velkých investičních akcí, u dalších významných staveb, které jsou aktuálně v závěrečných fázích projektové přípravy, budeme v nejbližším období vypisovat výběrová řízení,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Vybrané stavby s předpokladem uvedení do provozu v roce 2021:
- Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
- Praha hl. n. – Praha-Hostivař
- Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
- Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
- Rekonstrukce žst. Sklené n. Oslavou
- Kolejové úpravy v žst. Žďár n. Sázavou
Celkem se letos dokončí modernizace 97 kilometrů tratí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva