Správa železnic chce i letos pokračovat ve vysokém tempu modernizací a oprav

25.02.2021 12:39 | Zprávy

Správa železnic hodlá i v letošním roce pokračovat v nastaveném tempu modernizací a oprav tratí, stanic i výpravních budov. Umožní to alokovaná výše finančních prostředků od Státního fondu dopravní infrastruktury, která dosahuje 53 miliard korun.

 Správa železnic chce i letos pokračovat ve vysokém tempu modernizací a oprav
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Z toho 31,2 miliardy by mělo jít na investiční akce, což je o 1,5 miliardy více než vloni. Manažer drážní infrastruktury tak může pokračovat v naplňování svého plánu rozvoje do roku 2030.

Plán rozvoje do roku 2030 slouží k naplnění strategických cílů Správy železnic. K nim patří rozvoj a modernizace české železnice, například zvyšováním rychlosti a kapacity vybraných tratí nebo zlepšováním parametrů pro nákladní dopravu. Mezi další priority se řadí zvyšování bezpečnosti provozu na všech typech tratí, ať už zaváděním moderních technologií, nebo vyšším zabezpečením železničních přejezdů. Významným cílem je rovněž příprava výstavby vysokorychlostních tratí, což je jeden z úkolů v oblasti snižování emisí oxidu uhličitého z dopravy. Ke splnění všech těchto úkolů bude potřeba vynaložit v následujících deseti letech okolo 500 miliard korun.

Z uvedené střednědobé strategie vycházejí i plány pro rok 2021. „Z pohledu staveb na železniční dopravní infrastruktuře vidíme letošní rok poměrně optimisticky. Probíhá celá řada velkých investičních akcí, u dalších významných staveb, které jsou aktuálně v závěrečných fázích projektové přípravy, budeme v nejbližším období vypisovat výběrová řízení,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Vybrané stavby s předpokladem uvedení do provozu v roce 2021:

  • Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc
  • Praha hl. n. – Praha-Hostivař
  • Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
  • Modernizace a elektrizace trati Šakvice – Hustopeče u Brna
  • Rekonstrukce žst. Sklené n. Oslavou
  • Kolejové úpravy v žst. Žďár n. Sázavou

Celkem se letos dokončí modernizace 97 kilometrů tratí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Názor

Paní Kovářová, kde berete přesvědčení, že Rusko by postoupilo až k nám? To je taková nanebevolající hloupost současné vlády, aby omluvily své chyby v politice "rusofobie" min. od roku .2014. Válka na Ukrajině, kterou odsuzuji totiž vůbec nemusela být, pokud by se od začátku diplomaticky jednalo...a ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ ESCO uzavřelo první kontrakt na dodávky elektřiny z konkrétní fotovoltaiky, zákazníkem jsou Třinecké železárny

19:57 ČEZ ESCO uzavřelo první kontrakt na dodávky elektřiny z konkrétní fotovoltaiky, zákazníkem jsou Třinecké železárny

Třinecké železárny podepsaly s ČEZ ESCO tříletý PPA kontrakt na dodávku bezemisní elektřiny se záruk…