V rámci téměř 8,8 km dlouhého úseku dojde ke kompletní rekonstrukci železničního svršku, mostů a propustků. Úpravou projde také stanice Chabařovice, kde se kromě rekonstrukce kolejí a nástupišť předpokládá vybudování informačního zařízení pro cestující a nového osvětlení, úprava staničního zabezpečovacího zařízení a sdělovací techniky.
V celém úseku se zřídí nové traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie s přípravou pro dálkové ovládání z centrálního dispečerského pracoviště v Praze, které umožní výhledové nasazení jednotného evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS) úrovně 2 v souladu s Národním implementačním plánem. Vlastní zařízení ETCS není součástí této stavby a bude se realizovat samostatně.
Po provedené rekonstrukci dojde ke zvýšení rychlosti ve vybraných úsecích až na 150 km/h, což přinese úsporu jízdních dob pro všechny kategorie vlaků v řádu minut. Samotná realizace stavby s názvem Rekonstrukce traťového úseku Ústí nad Labem západ (mimo) – Chabařovice (včetně) se předpokládá v letech 2025 a 2026, celkové investiční náklady dosahují částky 4,4 miliardy Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva