ASEKOL: Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizí

23.07.2012 10:41 | Zprávy

Blížící se olympiáda a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy tak lákavými událostmi, že i přes neustálou snahu šetřit kupují nové televizory.

ASEKOL: Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizí
Foto: tan
Popisek: Elektroodpad na skládce

Často navíc dražší, s velkou úhlopříčkou. Vyplývá to z údajů neziskové organizace ASEKOL, založené výrobci elektroniky, která trend sledovala i v minulosti, a potvrzuje pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.

„Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ říká Hana Ansorgová, manažerka komunikace společnosti ASEKOL.

Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém ASEKOL registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se prodalo 52 000 televizí.

Trend potvrzuje i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“

Vývoj prodejů TV v kusech

Období

Duben

Květen

Červen

2011

50 000

53 000

52 000

2012

48 000

65 000

80 000

 
Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize. Ale právě v souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené. Přitom v posledních letech jejich prodeje spíše klesají. Nejen v souvislosti se sportovními turnaji roste také množství prodaných přístrojů s LED technologií s velkými úhlopříčkami, tedy nad 25“. Jejich prodeje vzrostly meziročně 3x.
 
„Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ říká Hana Ansorgová. Připomíná také, že staré televizory nepatří do směsného odpadu, ale k ekologické recyklaci. „Starý televizor je potřeba zavézt na sběrný dvůr, nebo je možné nechat jej přímo v prodejně při koupi nového spotřebiče. Při zajištění technologicky správné a ekologicky nezávadné recyklace lze opětovně využít až 80 % každého televizoru.“


 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Největší česká síť veřejných dobíjecích stojanů pro elektroauta má sto ultrarychlých stojanů

19:11 ČEZ: Největší česká síť veřejných dobíjecích stojanů pro elektroauta má sto ultrarychlých stojanů

ČEZ za letošní rok postavil 55 ultrarychlých stojanů, a jejich počet tak zdvojnásobil. Stou ultraryc…