ASEKOL: Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizí

23.07.2012 10:41 | Zprávy

Blížící se olympiáda a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy tak lákavými událostmi, že i přes neustálou snahu šetřit kupují nové televizory.

ASEKOL: Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizí
Foto: tan
Popisek: Elektroodpad na skládce

Často navíc dražší, s velkou úhlopříčkou. Vyplývá to z údajů neziskové organizace ASEKOL, založené výrobci elektroniky, která trend sledovala i v minulosti, a potvrzuje pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.

„Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ říká Hana Ansorgová, manažerka komunikace společnosti ASEKOL.

Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém ASEKOL registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se prodalo 52 000 televizí.

Trend potvrzuje i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“

Vývoj prodejů TV v kusech

Období

Duben

Květen

Červen

2011

50 000

53 000

52 000

2012

48 000

65 000

80 000

 
Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize. Ale právě v souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené. Přitom v posledních letech jejich prodeje spíše klesají. Nejen v souvislosti se sportovními turnaji roste také množství prodaných přístrojů s LED technologií s velkými úhlopříčkami, tedy nad 25“. Jejich prodeje vzrostly meziročně 3x.
 
„Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ říká Hana Ansorgová. Připomíná také, že staré televizory nepatří do směsného odpadu, ale k ekologické recyklaci. „Starý televizor je potřeba zavézt na sběrný dvůr, nebo je možné nechat jej přímo v prodejně při koupi nového spotřebiče. Při zajištění technologicky správné a ekologicky nezávadné recyklace lze opětovně využít až 80 % každého televizoru.“


 

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marie Jílková byl položen dotaz

Zkrácené úvazky

Paní Jilková, chlubíte se podporou zkrácených úvazků. Ale nemáte dojem, že je jich u nás pořád žalostně málo? Co s tím hodláte dělat? Protože už jste u vlády dost dlouho a situace je pořád stejná. Navíc vzhledem k nízkým mzdám, s kterými také nic neděláte, se ty zkrácené úvazky až na výjimky nevypla...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Primátor Prahy navštívil čtyři městské části, řešila se hlavně doprava

22:28 MHMP: Primátor Prahy navštívil čtyři městské části, řešila se hlavně doprava

Primátor Prahy Bohuslav Svoboda finišuje s návštěvami městských částí, které slíbil při svém nástupu…