Čeští exportéři se stále nejvíce zajímají o vývoz do zemí Evropské unie, stoupá však i zájem o mimoevropské trhy.
„Neustále se snažíme hledat nové perspektivní trhy a odvětví, ve kterých by české firmy mohly uspět. Stoupající zájem o naše služby a to, že by celkem 97 % našich klientů agenturu CzechTrade doporučilo dále, ukazuje, že jsme se vydali správným směrem,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Rok 2014 byl pro agenturu CzechTrade zlomový. Převzala a rozšířila zahraniční síť, která je jejím klíčovým nástrojem k podpoře exportérů. CzechTrade nyní disponuje zastoupením v 41 zemích světa a téměř 50 zahraničními zástupci. Nové zahraniční kanceláře byly otevřeny v Latinské Americe (Kolumbie a Chile), jihovýchodní Asii (Indonésie a Thajsko) a v reakci na zvýšený zájem českých exportérů bylo posíleno zastoupení v Číně. České firmy mají stále největší zájem o služby evropských zahraničních kanceláří, např. v Düsseldorfu, Moskvě, Londýně a ve Stockholmu. Stále více podnikatelů se však zajímá o možnosti vývozu do Turecka, SAE, Brazílie, Kazachstánu, již zmíněné Číny či Austrálie.
Mezi nejpoptávanější služby patří možnost prezentace v zahraničí pod hlavičkou CzechTrade, a to i s využitím dotace v rámci projektu Specializované výstavy a veletrhy (SVV). V roce 2014 bylo zorganizováno 95 zahraničních akcí a více než 70 dalších proběhlo v rámci projektu SVV. Zájem o prezentaci v zahraničí je následován asistenčními službami přímo v teritoriu a vyhledáním ověřených obchodních partnerů. Úspěch zaznamenaly také B2B akce pro české firmy přímo v České republice, příkladem jsou tzv. Sourcing Days CzechTrade (představení a osobní setkání českých firem se zahraničními nákupčími) zorganizované například pro společnosti Rewe a Kaufland.
Agentura CzechTrade každoročně prostřednictvím dotazníků zjišťuje zpětnou vazbu od svých klientů. Celkem 97 % z nich by agenturu doporučilo ostatním, 82 % klientů si pochvalovalo úsporu času a 70 % snížení nákladů.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva