„Nejrozestavěnější je jihočeská část dálnice D3, kde se aktuálně pracuje na skoro 19ti kilometrech dálnice, ke které se přidá dalších 20 kilometrů obchvatu Českých Budějovic. Pokračuje také stavba D11 z Hradce Králové směrem k Polsku, kde je ve výstavbě 22,5 kilometrů dálnice,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Konkrétně se staví část dálnice D3 Bošilec – Ševětín, která bude hotová v příštím roce, a úsek Ševětín – Borek, který se otevře v roce 2020. K zahájení v následujících měsících se připravují úseky Úsilné – Hodějovice a Hodějovice - Třebonín, na kterých aktuálně probíhá hodnocení nabídek stavebních firem. U hranic s Rakouskem by dálnice měla stát v roce 2024.
Na karlovarské D6 jsou ve výstavbě celkem tři úseky v souhrnné délce 14,6 kilometrů, konkrétně obchvat Řevničova, obchvat Lubence a úsek Nové Strašecí – Řevničov, všechny tři úseky budou hotovy do tří let a postupně na ně navážou další úseky. Celá dálnice by mohla být dostavěna v letech 2025 až 2026.
Buduje se také pokračování D11 v úsecích Hradec Králové – Smiřice a Smiřice Jaroměř, dohromady bude za tři až čtyři roky otevřeno 22,5 kilometrový úsek. V přípravě je pokračování dálnice směrem na Polsko, která má být hotová v letech 2024 až 2025.
Další rozestavěné stavby jsou na dálnici D48, konkrétně v úseku Rybí - Rychaltice nebo obchvat Frýdku – Místku spolu s propojením na D56. Mezi Prahou a Brnem je už znovu postaveno 89 kilometrů D1 a do roku 2021 bude ještě postaveno za provozu dalších 70 kilometrů.
Kompletní přehled aktuální a plánované výstavby i s počty kilometrů najdete v interaktivní mapě: www.mdcr.cz/mapa, ze které vyplývá, že k dnešnímu dni je celkem ve výstavbě 177,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož je 110,2 km dálnic (modernizace D1 je z toho 13,6 km) a 67 kilometrů staveb na silnicích I. třídy. V přípravě na zahájení ještě letos nebo začátkem příštího roku je pak 43,5 kilometrů dálnic a silnic I. třídy (z toho 42 km dálnic).
V listopadu projedou první vlaky Ejpovickým tunelem
Na železnici se aktuálně dokončuje čtyřkilometrový Ejpovický tunel, který je dosud nejdelším železničním tunelem v České republice. Už 15. listopadu projede jeho jižním tubusem první vlak. Od 9. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, bude zahájen provoz všech vlaků oběma tubusy a cestování mezi Prahou a Plzní se zkrátí o deset minut.
Ve své třetině je pak rekonstrukce Negrelliho viaduktu, který je významnou dopravní stavbou. Dojde ke zkapacitnění tratě a výraznému zvýšení plynulosti i počtu vypravovaných vlaků až na 14 párů za hodinu. Na tento úsek pak naváže další modernizace trati z Prahy směrem do Kladna s odbočkou na letiště Václava Havla Praha. Celá trasa by mohla být hotová do roku 2029.
Zároveň probíhá modernizace železniční trati mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří. Vlaky spojující Prahu s jižními Čechami budou nově využívat čtyřkolejnou trať. Traťová rychlost se zvýší až na 120 km/h. Modernizace zajistí komfortní dálkovou dopravu a současně výrazně usnadní cestování po hlavním městě. Šestikilometrový úsek by měl být dokončen v roce 2021.
Pokračují práce i na dalším úseku čtvrtého tranzitního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Modernizace trati Sudoměřice – Votice přinese zdvojkolejnění v uvedeném úseku, dva tunely a vznik nové železniční stanice Červený Újezd. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Dokončení stavebních prací se předpokládá v roce 2021.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva