Od roku 2015 prošlo modernizací už téměř 1 500 přejezdů, jen za loňský rok jich přibylo dalších 150. Pro letošek má Správa železnic v plánu úpravy na 128 místech s náklady ve výši 1,6 miliardy korun. Práce se nejčastěji budou provádět na kříženích se silnicemi 3. třídy, celkem půjde o 42 přejezdů. Hned ve 20 případech se k výstražným křížům doplní světelná signalizace se závorami.
Na koridorových tratích nahrazuje Správa železnic úrovňová křížení nadjezdy nebo podjezdy. V Holické ulici v Olomouci tak loni začali řidiči využívat dokončený nový nadjezd. Letos na jaře začne výstavba silničního podjezdu ve Studénce, který vznikne namísto dosavadního frekventovaného čtyřkolejného přejezdu.
Investice do zabezpečení železničních přejezdů se pozitivně projevuje na nižším počtu nehod. Loni došlo ke 133 střetům silničních a drážních vozidel, což bylo nejméně za posledních pět let. To platí i o počtu usmrcených, kterých bylo 26. Důležitým příspěvkem ke zvýšení železničního i silničního provozu je rušení přejezdů, loni jich zaniklo 58. Od roku 2021 ubylo na české železniční síti celkem 273 úrovňových křížení.
Kampaň Budeš nám chybět cílí na řidiče i školy

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva