„Portálová linka denně zvládne až dvacet automobilů, tlaková linka má kapacitu až 150 těžkých vozidel za měsíc,“ prozradil kapitán Jaromír Tomiczek z oddělení logistiky vyškovské akademie.
Zatímco první jmenovaná je obdobná těm, které můžeme běžně vídat na čerpacích stanicích a sloužit bude pro mytí osobních vozidel, autobusů, ale i větších armádních nákladních vozidel, jako je například Tatra, tlaková linka je zcela výjimečná.
„Vozidlo v ní projíždí soustavou čtyř rámů, na kterých jsou osazené různé typy trysek pro ostřik vysokotlakou vodou. Následně po projetí rámy má obsluha k dispozicí zařízení pro ruční domytí i vysušení vozidel,“ podotkl kapitán Tomiczek.
Výstavba mycí haly byla zahájena vloni v březnu firmou STAVBROS, spol. s.r.o. Myčka patří do přímého užívání praporu zabezpečení Vyškov, obsluhovat ji bude dvoučlenná stálá obsluha v poddůstojnických hodnostech. Pod jejich odborným dozorem ji budou moci využívat všechny útvary a zařízení cvičící v posádce Vyškov.
Mytí i v civilních myčkách
Pořízení nové mycí haly si vyškovští pochvalují, míst, kde mohli svá vozidla vyčistit, totiž měli pomálu. „U hlavního výjezdu z VVP Březina máme zařízení pro mytí podvozku a provizorní oplach. To je ale v provozu pouze od dubna do října. Osobní, nákladní a střední vozidla jsme myli u běžných myček ve Vyškově. Nebo jsme umytí spojili s opravami aut,“ vysvětluje Tomiczek.
V režimu zkušebního provozu bude nová mycí hala fungovat do listopadu. Zahájení ostrého provozu se předpokládá letos v prosinci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva