Protože jde o vládní nařízení, stát by měl garantovat, že ho kraje realizují správně a také se podílet na financování. Jinak by krajům chyběly peníze na další veřejné služby. Možným řešením, které by krajům kompenzovalo výdaje související se zvýšením mezd řidičů, je posílit finance na opravu silnic II. a III. tříd. Doprava by se tak řešila komplexně jako systém, jehož součástí jsou i mzdy řidičů autobusů.
„Vláda má příští týden – na základě našich podnětů - projednat uvolnění 1,5 miliardy korun z vládní rozpočtové rezervy na opravu krajských komunikací. Celkem by tak na danou oblast šly čtyři miliardy korun,“ říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová a dodává: „Ve financování dopravy by se měl rovněž nastavit systém nezávislý na volebním období. Kraje totiž potřebují předem vědět, s jakými penězi na krajské komunikace mohou počítat tak, aby mohly výstavbu i rekonstrukce plánovat. Podobně potřebují vědět, co stát zamýšlí v oblasti mezd.“
Kraje sice velmi dobře hospodaří, k plnění úkolů a povinností, které jim vláda ukládá, jim však často chybí pravomoci, metodika i peníze. Tak to bylo i se zvýšením mezd řidičů veřejné autobusové dopravy. Řešení se hledají ex post, čemuž se dalo předejít intenzivní komunikací hned poté, co se myšlenka zvýšit mzdy řidičů autobusů objevila.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva