Asociace krajů ČR: Kraje čekaly víc peněz na opravu silnic, z přístupu vlády jsou zklamané

27.02.2017 19:54 | Zprávy

Rozčarování a zklamání. Tak kraje vnímají fakt, že na opravu silnic II. a III. tříd mají jít tři miliardy korun. 2,5 miliardy z rozpočtu Ministerstva dopravy, půl miliardy z vládní rozpočtové rezervy.

Asociace krajů ČR: Kraje čekaly víc peněz na opravu silnic, z přístupu vlády jsou zklamané
Foto: Asociace krajů ČR
Popisek: Asociace krajů ČR

Dnes o tom rozhodl kabinet Bohuslava Sobotky. Kraje víc peněz na rozbité komunikace vítají, čekaly však víc. Na základě dřívějšího vládního nařízení totiž musí zvýšit mzdy řidičů autobusů a premiér už dřív přislíbil, že se na tom vláda bude podílet. 

„Všechny kraje se shodly, že by jako kompromis uvítaly, pokud by vláda na opravu silnic II. a III. tříd dala 4 miliardy korun, z toho 1,5 miliardy z rozpočtové rezervy. Kompenzovala by tak výdaje krajů v souvislosti se zvýšením mezd řidičů autobusů,“ říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová a dodává: „I když je schválená půl miliarda lepší než nic, jsme hodně zklamaní z neplnění dřívějších slibů premiéra o spoluúčasti státu na financování vyšších mezd řidičů. Máme obavu, že se samosprávy stávají rukojmím státu a obětí předvolebních politických her ve stylu „o nás bez nás“. Mrzí nás to zejména pro to, že na prvním místě má být zájem veřejnosti a je jasné, že lidé potřebují jezdit po opravených a bezpečných silnicích.“

Víc peněz na silnice chtěly kraje proto, že komunikace jsou po letošní tuhé zimě ve velmi špatném stavu a kraje evidují řadu podnětů od starostů, aby silnice, vedoucí přes města a obce, opravily. Finance se přitom rozdělují podle délky cest v dané oblasti a už teď je jasné, že peníze z rozpočtu na pokrytí všech požadavků nebudou stačit.

Zřejmé také je, že kraje budou muset zrušit některé plánované investice proto, aby měly z čeho pokrýt výdaje související se zvýšením mezd řidičů autobusů. Co se v dané věci v současné době děje, ukazuje tabulka, kterou kraje o víkendu poskytly dopravním odborům. Z ní je patrné, že kraje o zvýšení mezd řidičů už zpravidla rozhodly nebo ho řeší. Týká se více než 170 dopravců a znamená náklady ve výši cca 800 milionů korun. Aby se situace stabilizovala, je třeba peníze na dopravu řešit komplexně, předvídatelně a s větší finanční spoluúčastí státu. Vláda však příliš nebere ohled na to, že pokud kraje poukážou další peníze dopravcům, budou chybět jinde na služby veřejnosti.

O Asociaci krajů

Asociace krajů České republiky je otevřenou zájmovou nestranickou a nevládní organizací, která byla založena na základě zákonů České republiky. Členy Asociace krajů jsou všechny regiony České republiky, včetně hlavního města Prahy, která je ze zákona současně obcí i regionem. Asociace je názorovou platformou, která si klade za prvořadý cíl hájit a prosazovat společné zájmy krajů. Základním a společným zájmem krajů je péče o všestranný rozvoj území a o potřeby občanů v něm žijících. Více na www.asociacekraju.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili první rekruti roku 2025

22:08 Armáda ČR: Do Vyškova nastoupili první rekruti roku 2025

První letošní kurz základní přípravy odstartoval ve Vyškově. Zhruba šestitýdenní úvodní vojenská pří…