Auto*Mat: Problémy se zprovozněním Blanky město nepálí. Namísto řešení otálí

28.02.2014 17:01 | Zprávy

Magistrát měl do konce roku 2013 prověřit, jak pomoci Praze od problémů po zprovoznění Blanky, ale zaspal. Iniciativa Auto*Mat kvůli tomu interpelovala náměstka Nouzu, ale ten má dost času i na odpovědi. Na dotazy totiž chce odpovědět písemně do 30 dní.

Auto*Mat: Problémy se zprovozněním Blanky město nepálí. Namísto řešení otálí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stavba tunelu Blanka

Aby se zprovoznění Blanky nestalo Praze osudným, je třeba provést mnoho dalších dopravních úprav: zpomalit přísun aut v návazných ulicích, začít s humanizací magistrály a dostat tranzit z historického centra. „Praha se zavázala k osmi hlavním úpravám, ale nyní to vypadá, jako by z některých chtěla vycouvat,“ vysvětluje Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat. „Přitom je stále více lidem zřejmé, že pokud bude Blanka zprovozněna bez těchto opatření, bude její dopad ničivý, protože do města přivede velké množství nových aut.“

Rada přijala 19. listopadu 2013 usnesení (1), ve kterém pověřila náměstka primátora Nouzu a ředitele Technické správy komunikací Pivce, aby prověřili proveditelnost osmi opatření omezujících negativní dopady zprovoznění tunelu Blanka. Kontrolní datum bylo stanoveno na 31. 12. 2013.

Kdo čekal na začátku ledna informace o dalším vývoji, byl zklamán – týdny ubíhají a hlavní aktéři z magistrátu a TSK o celé záležitosti mlčí. Jaké jsou tedy dosavadní výsledky práce TSK? Na to se náměstka pro infrastrukturu Nouzy ve své interpelaci (2) ptal ve čtvrtek 27. 2. Vít Masare.

„Podle našich informací se nám jeví, že ve značné části plnění tohoto bodu usnesení se na TSK neděje nic nebo jsou dokonce podnikány kroky v rozporu s usnesením Rady,“ upozornil Vít Masare. Týká se to zejména přípravy humanizace severojižní magistrály a zabránění tranzitu historickými ulicemi Starého Města a Malé Strany. Omezení tranzitu v této oblasti – při podmínce zachování průjezdu pro rezidenty – přitom podporuje i Praha 1 a spolu se zahájením humanizace magistrály jde o klíčová opatření.

Iniciativa Auto*Mat varuje, že s otevřením tunelu Blanka dojde také k prohloubení problémů v ulicích na Blanku navazujících. Obzvlášť silně budou zasaženy ulice V Holešovičkách a Jugoslávských partyzánů. Vítězné náměstí se stane součástí přivaděče na okruh. V okolí míst, kde tunely vycházejí na povrch, se stanou ulice pro lidi nesnesitelnými.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Mise Zero-G má velitelku, pátou členkou posádky bude Jana Plodková

22:03 Ministerstvo dopravy: Mise Zero-G má velitelku, pátou členkou posádky bude Jana Plodková

Velitelská posádka projektu Zero-G je kompletní. Dvacítku nejúspěšnějších mladých vesmírných nadšenc…